عایق کاری سقف

عایق کاری سقف

عایق کاری سقف چیست

در این ثانیه آغاز کرده ایم موضوعی بسیار مهم را از برای تشریح کردن. یکی از مباحثی که بسیار مورد توجه شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت آرین عایق قرار گرفته است ارتباط دارد با این موضوع که عایق کاری سقف به چه کار می آید. به همین دلیل بررسی برخی موضوعات را در دستور کار خویش قرار داده اند کارشناسان آرین عایق و در ابتدا بایستی عنوان کنیم که ایشان قصد دارند در رابطه با این مبحث سخن گویند که عایق کاری سقف چیست و به چه شکل می تواند آرامش و آسایش را به شما تقدیم کند. انسان همواره از ابتدای تاریخ بشر درصدد بوده تا به هر سریق ممکن راهی را بیابد که آرامش بیشتری را در زندگی خویش احساس کند. یکی از این راه ها بی گمان ساخت مسکن بوده زیرا سرپناهی اگر در میان نباشد به هیچ روی نتوان آرامش را تجربه کرد حتی برای ثانیه ای. آری، این امر بسیار اهمیت داشته و دارد که انسان در کدامین جای سکنی گزیند و توان آن را یابد که برنامه ای مدون بیابد از برای پشرفت و پیشبرد امور. در گذشته های نه چندان دور به واسطه عدم ورود علم و تکنولوژی به مراحل زندگی انسان، وی صرفا بسنده می کرد به اینکه سرپناهی محقر حتی داشته باشد ولیکن در سه دهه اخیر بسیاری اِلِمان ها و پارامتر ها را بایستی در نظر گیریم تا بهترین شرایط را برای زیستن بیابیم. مسلما عایق کاری سقف می تواند راهی باشد که ما تجربه کنیم اندکی آرامش را. فارغ از اینکه کدامین روش عایق کاری سقف و یا راه عایق کاری سقف می تواند بهترین راه به شمار آید برای عایق کاری سقف، بایستی عنوان کنیم در ابتدا که عایق کاری سقف چیست تا بدانیم از چه سخن می گوئیم و پس از آن برسیم به بررسی هزینه عایق کاری سقف و عایق کاری سقف شیبدار و عایق کاری سقف بتنی و عایق کاری سقف در برابر صدا و ... . بایستی به این پرسش به درستی پاسخ دهیم که کدام عایق برای پوشش سقف مناسب خواهد بود و ایده آل. چنانچه تمایل دارید بدانید برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم می توانید همراهی کنید تیم تخصصی سایت آرین عایق را. عایق سقف چیست را بایستی از منظری دیگر بررسی کنیم. عایق سقف از ملزومات اصلی پوشش سقف یک ساختمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی محسوب خواهد شد. تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده و نتایج این پژوهش ها نشان می دهد که بیش از چهل درصد مصرف انرژی کشور به ساختمان ها تعلق دارد. عایق حرارتی یک راه حل عالی برای کاهش مصرف انرژی بوده و بهره گیری از عایق کاری سقف حرارتی سبب کاهش حدود پنجاه درصدی مصرف انرژی در ساختمان ها، با جلوگیری از افزایش یا از دست دادن گرما از طریق ساختمان خواهد گردید. در پوشش سازه های فضاکار و ساخت سقف های فلزی به ویژه سقف ایستادرز به منظور کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از هدررفت آن، همواره از یک لایه عایق حرارتی استفاده خواهند نمود و به اصطلاح ساختمان را عایق بندی خواهند کرد. عایق بندی راهکاری بسیار کارآ و مناسب برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی به شمار آمده و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد بی گمان. واقعیت این است که یک لایه عایق در ساختار سیستم پوشش سقف آلومینیومی ایستادرز، از اجزاء اصلی محسوب می گردد. دسته بندی عایق ها را بایستی بدانید تا به موضوع عایق کاری سقف چیست به درستی پرداخته باشیم. می توان سخن را اینگونه آغاز کرد که عایق ها به صورت کلی به چهار دسته عایق های صوتی، حرارتی، رطوبتی و آتش تقسیم بندی می شوند. هر یک از این نمونه عایق ها را باید به تفضیل معرفی کنیم.
_ عایق حرارتی: از عبور و انتقال انرژی حرارتی از یک محیط به محیط دیگر ممانعت خواهد کرد.
_ عایق آتش: در برابر آتش مقاومت بالایی دارد و از انتشار آن به جاهای دیگر جلوگیری خواهد نمود به سادگی.
_ عایق صوتی: با جذب یا دفع صدا، مانع از انتقال صدا از یک طرف به طرف دیگر خواهد شد.
_ عایق رطوبتی: در برابر انتقال رطوبت مقاوم است و از جذب آن جلوگیری می تواند کند.

انواع جنس عایق ها می تواند ما را یاری کند از برای آشناتر شدن با این موضوع که عایق کاری سقف چیست و وسیله عایق کاری سقف چیست. عایق پشم سنگ، عایق پلی استارین (XPS)، عایق پلی یورتان، عایق Nano PE، و عایق پشم شیشه از به نام ترین و کارآ ترین نمونه های عایق کاری سقف به شمار می آیند. عایق های متفاوت صوتی، حرارتی و رطوبتی وجود دارند که برای موقعیت های گوناگون در سازه به کار برده می شوند. قیمت عایق با توجه به نوع سازه فضا کار، ضخامت، دانسیته و پارامترهای اثرگذار دیگر، متفاوت خواهد بود. برای انتخاب عایق مناسب ابتدا لازم است با توجه به شرایط، نوع و کاربری عایق، و با در نظر داشتن پارامترهای مشخص عایق، نسبت به خرید و نصب آن اقدام گردد. در این زمینه می توانید تماس برقرار کنید با تیم کارشناسی سایت آرین عایق تا بدانید عایق کاری سقف چیست و به چه شکل می توان بهترین راه برای عایق کاری سقف را یافت. در این فرصت به معرفی هر کدام از عایق های رایج در صنعت سقف اشاراتی خواهیم کرد تا دریابید عایق کاری سقف چیست و به چه شکل می تواند موجبات صرفه جویی در انرژی و هزینه ها را فراهم آورد. بهترین عایق مصرفی سیستم سقف را به شما معرفی خواهیم کرد تا بدانید برای عایق کاری سقف از کدامین عایق بهره گیری کنید. از میان عایق های مختلف که در ادامه این بخش از مقاله عایق کاری سقف معرفی خواهند شد برای پوشش سقف، عایق پشم سنگی و عایق Nano PE ایده آل ترین گزینه ها برای پوشش سقف به شمار می آیند. عایق پشم سنگ برای استفاده در محیط های خشک، یا در معرض آتش و کاربردهایی که بیشتر خاصیت عایق حرارتی و ضد حریق بودن مد نظر می باشد مناسب است. عایق Nano PE برای کاربرد در محیط های شرجی با رطوبت بالا مناسب می باشند. استخرها و پارک های آبی و سالن های در معرض رطوبت نمونه هایی از این محیط ها می باشند. می توان با قاطعیت عنوان کرد این موضوع را که که هزینه برای این محصول با توجه به کارآیی و عمر بالایی که دارد می تواند در مقایسه با محصولات مشابه مقرون به صرفه و کاری عاقلانه باشد. بدانید که می تواند برای عایق کاری سقف ساختمان ها، بهترین های عایق بندی حرارتی سقف، جدیدترین عایق کاری سقف حمام، با کیفیت ترین های عایق کاری سقف در برابر سرما و عایق کاری سقف در برابر گرما را همراه با منصفانه ترین قیمت عایق کاری سقف از آرین عایق دریافت نمائید. عایق کاری سقف حیاط خلوت خود را می توانید به ما سپارید تا بهترین نتایج را شاهد شوید.
_ پشم سنگ
از پشم سنگ بسیار می توان سخن گفت. بی شک یکی از بهترین نموه های عایق برای عایق کاری سقف همانا پشم سنگ می باشد. بذلنیذ این نکته کاربردی را که از جمله کاربردی ترین و مقاوم ترین عایق های تولید شده می توان به عایق پشم سنگ اشاره نمود که در مصارف بسیار متعددی قابل بهره برداری هستند. عایق پشم سنگ به دلیل ساختار بسیار ویژه و منحصر بفردش، از تحمل حرارتی نزدیک به هشتصد درجه سانتیگراد، نقطه ذوب هزار و سیصد و تحمل برودتی منفی سی درجه سانتی گراد برخوردار خواهد بود. کارشناسان سایت آرین عایق متذکر می شوند این نکته را که این نمونه عایق برای عایق کاری سقف از الیاف معدنی ساخته خواهد شد که ماده اصلی آن سنگ های بازالت از گروه سنگ های آذرین می باشد. در ابتدا در دمای بالا ذوب شده و با روش های ویژه ای به الیاف بسیار ظریف تبدیل می شود که شبکه درهم تنیده ای را به نام پشم سنگ تشکیل می دهد. این نوع عایق با ضخامت و دانسیته های مختلف تولید می شود. این نکته را عنوان می کنیم که این عایق برای عایق کاری سقف در اشکال تخته ای، رولی، لحافی و پتویی به مصرف کنندگان عرضه می شود که عایق تخته ای برای سقف و دیوارهای مسطح، عایق لحافی برای کف و عایق پتویی برای عایق کاری سقف سوله ها و سازه های بزرگ، کارگاه های صنعتی و موتورخانه، عایق کاری لوله های عظیم انتقال سیالات و ... مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بدانید که عموما در پوشش سقف ایستادرز زیپ پانل از این نوع عایق ها استفاده می شود که نسبت به سایر انواع عایق ها عملکرد حرارتی بهتری دارد. پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی و برودتی، جهت استفاده در انواع سطوح کاربرد فراوانی دارد که به میزان قابل ملاحظه ای سبب جلوگیری از اتلاف انرژی نیز خواهد شد. نتیجه این است که در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی به عمل خواهد آمد. این نکته را نیز اضافه می کنیم که این نمونه عایق برای عایق کاری سقف به عنوان عایق آتش، نقش مهمی در پیشگیری از توسعه حریق دارد و مقاومت آن در برابر حرارت مستقیم آتش بسیار بالا می باشد. به همین سبب این عایق علاوه بر سقف و بدنه ساختمان ها، در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه ها و عایق کاری کانال ها و لوله ها نیز به کار خواهد رفت. مزایای استفاده از پشم سنگ برای به کارگیری آن در عایق کاری سقف را باید بدانید. هنگامی که قصد کردید دریابید عایق کاری سقف چیست می بایست به برخی نکات کلیدی توجه داشته باشید. بدانید که مزایای بهره گیری از پشم سنگ برای عایق کاری سقف می تواند شامل این موارد باشد: طول عمر بالا و نداشتن آثار پوسیدگی و شیمیایی، بدون انتشار گاز های سمی و مواد مضر برای بدن، عایق صوتی در دانسیته های بالا، عدم پرورش حشرات موذی، ضد رطوبت، مقرون به صرفه و با حمل و نقل آسان، عایق حرارتی، و البته ضد حریق و مقاومت در برابر آتش سوزی.
_ پلی استایرن (XPS)
در رابطه با این محصول باید عنوان کنیم که فوم XPS از پلی استایرن اکسترود شده ساخته خواهد شد که به صورت طبیعی دارای رنگی سفید می باشد. در تولید پلی استایرن اکسترود شده، دانه های ذوب شده با استفاده از قالب های اکسترود با فشار بالا تزریق می شوند. به موجب فشار بالا در این قالب، دانه ها با هم جوش می خورند. پس از ایجاد یک پیوند همگن، از قالب خارج خواهند گردید. ویژگی های این نمونه عایق برای عایق کاری سقف را برخواهیم شمرد. از کاربردهای عایق XPS می توان به عایق بندی دیوارها نظیر دیوار فونداسیون و دیوارهای دوجداره، انواع سقف ها نظیر سقف تیرچه بلوک و سقف کامپوزیت، عایق کاری کف، نمای ساختمان، سردخانه ها و ساخت ساندویچ پانل ها اشاره نمود. این عایق سقف دارای ویژگی های منحصر بفردی می باشد که آن را به عایقی بسیار مناسب و چند منظوره در حوزه ساختمان سازی تبدیل نموده. این عایق سقف برای عایق کاری سقف به موجب ویژگی هایی از جمله وزن سبک و نصب آسان، عدم امکان نفوذ آب و رطوبت، عدم ایجاد کپک و قارچ، قابل بازیافت بودن، عدم ایجاد حساسیت پوستی یا تنفسی، مورد توجه سازندگان قرار گرفته. مهم ترین ویژگی این عایق، مقاومت فشاری یکنواخت آن در تمام سطوح است. به همین سبب نیز در برابر خزش و فشار بار تحمل بالایی از خود نشان خواهد داد. بررسی موضوع عایق کاری سقف چیست را ادامه خواهیم داد.
_ عایق پلی یورتان
عایق پلی یورتان یکی از انواع عایق های حرارتی ساختمان می باشد که ضریب انتقال حرارت پایینی دارد. نتیجه این است که مانع از انتقال گرما و سرما می شود. این عایق برای عایق کاری سقف بسیار مناسب بوده و به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی های حرارتی در پوشش سقف استفاده خواهد گردید. پلی یورتان از ترکیب شیمیایی دو کامپوننت اولیه به همراه یک عامل خارجی با دمای جوش پایین تشکیل شده و جزو مواد پر مصرف در جهان می باشد. این عایق برای عایق کاری سقف در ابتدای اختراع برای هواپیما ها به کار گرفته می گردید. سپس در دهه هفتاد قرن بیستم میلادی از آن در صنعت ساختمان سازی نیز استفاده گردید. بدانید این نکته را که پلی یورتان از واکنش گاز ها و افزودنی ‌های مجاز، مواد ضد آتش و پلی یول به وجود خواهد آمد. از این عایق علاوه بر پوشش ساختمان ها، در سایر صنایع از جمله داروسازی، پتروشیمی و صنایع گاز نیز استفاده می گردد. همچنین برای مخازن و سطوح وسیع نیز گزینه بسیار مناسبی می باشد. انواع عایق ‌سقف پلی یورتان با چگالی های مختلف بسته به ویژگی‌ های مد نظر مشتری ساخته و روانه بازار خواهند شد. این نوع عایق ها را می ‌توان به دسته‌ های پلی یورتان پاششی، پلی یورتان تزریقی، عایق لوله ‌ای و نیم لوله، و نهایتا پلی یورتان بلوکی و تخته‌ ای تقسیم بندی کرد (توضیح باید دهیم که پلی یورتان بلوکی و تخته ‌ای برای پوشش سقف استفاده خواهد شد. این نوع عایق سقف در ابعاد و اندازه‌های مختلف به اشکال بلوکی و تخته‌ای ساخته می گردد. برای تولید بلوک های پلی یورتان فوم را درون قالب های مخصوص می ریزند. پس از سفت شدن بلوک ها بریده می گردند). ویژگی های این نموه عایق برای عایق کاری سقف را بررسی می کنیم تا اداه داده باشیم بررسی این موضوع را که عایق کاری سقف چست و به چه کار می آید. از مزاياي عايق پلي يورتان می توان به کم وزن بودن، مقاوم بودن در برابر فرسايش و خوردگي، ضد جانوران و حشرات، قابليت تزريق و قالب گيري، قابلبت رنگ آمیزی، عایق صدا، چسبندگی بالا، تغییر دانیسته طبق نیاز مشتری، و مقاومت در برابر ضربه اشاره نمود. یکی از معایب عایق پلی یورتان این است که این نوع عایق را بعد از چسبیدن به سطح کار نمی‌توان جدا کرد. از این رو برای نصب باید از افراد متخصص و حرفه ای و دستگاه‌ های مخصوص استفاده نمود. همچنین این عایق برای اماکنی که امکان تعمیر یا بازسازی دارند مناسب نخواهد بود. همچنین فوم پلی یورتان بازیافت بسیار طولانی دارد و در واقع می‌توان گفت که تجدید ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این نیز باید عنوان کنیم که کار با این عایق گازی در هوا آزاد می کند که خطراتی را برای سیستم تنفسی به دنبال خواهد داشت.
_ عایق Nano PE
عایق کاری سقف نسبت به یک دهه پیش بسیار پیشرفت کرده و دائما می توان شاهد ورود انواع عایق جدید برای عایق کاری سقف بود. در بحث عایق سازی نوین ساختمان و با هدف بهینه سازی انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن، نسل جدید عایق بندی ساختمان به این صنعت آمده. عایق Nano PE ساخته شده از الیاف نانو دارای ساختاری نرم، سبک، بهداشتی، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر حرارت و به ویژه رطوبت می باشد. این نوع عایق که بسیار برای عایق کاری سقف ایده آل نیز می باشد با طول عمر بالا در مصارفی که عایق رطوبتی نیز مد نظر هست، قادر خواهد بود جایگزین عایق های سقف سنتی مانند پشم شیشه، پلی استایرن و پشم سنگ باشد. ویژگی های این نمونه عایق برای عایق کاری سقف را باید بدانید تا دریابید به چه دلیل می گوئیم این نمونه عایق بسیار مناسب خواهد بود برای شما. الیاف Nano PE علاوه بر نقش اثرگذار در عایق بندی با دارا بودن وزنی برابر با یک کیلوگرم بر متر مربع در سبک سازی ساختمان بسیار مؤثر خواهد بود به همین ترتیب با بهره گیری از این الیاف در بخش های مختلف سازه می توان آن را در برابر لرزش های ناشی از زمین لرزه مقاوم کرد. از دیگر مزایای این نمونه عایق برای عایق کاری سقف، انعطاف پذیری بالای بافت آن است که در نهایت منجر به مقاومت بالا در برابر ترک خوردن در برابر زلزله و با بالا رفتن عمر سازه خواهد شد. عایق حرارتی Nano PE ساخته شده از الیاف PES و با ضخامت متناسبی که دارد از نفوذ آب و رطوبت به مکان جلوگیری می کند. علاوه بر آن خاصیت ضد باکتریایی این محصول خاص از شرکت آرین عایق موجب خواهد شد که در صورت قرار گیری در برابر شرایط مرطوب، محل رشد و نمو باکتری و قارچ نشود و نهایتا نیز منجر به پوسیدگی و تخریب بخش های ساختمان نگردد. تخصصی ترین نحوه عایق کاری سقف و خاص ترین روش ها و طریقه عایق کاری سقف را تقدیم حضور تان خواهند کرد تیم تخصصی آرین عایق. عایق Nano PE در برابر اسید و مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. همچنین با سازگاری با انواع مصالح دغدغه معمار را از هر جهتی کم کرده. وزن سبکی دارد این نمونه عایق برای عایق کاری سقف و همچنین به دلیل عدم ایجاد حساسیت های پوستی و یا تنفسی سرعت و سهولت بالایی در هنگام نصب و اجرای این محصول را به همراه خواهد آورد. ذکر این نکته اهمیت دارد که الیاف نانو PE به نحوی می باشد که فرکانس های صوت را تا میزان بسیار بالایی خنثی کرده و از ورود آن به منزل و یا محل کار شما ممانعت خواهد کرد. کارشناسان سایت آرین عایق عنوان می کنند که با توجه به تمام مزایای مذکور، این محصول به یکی از بهترین عایق ها تبدیل شده. بسیار اهمیت دارید بدانید عایق کاری سقف چیست و به چه کار خواهد آمد.
_ پشم شیشه
پشم شیشه از جمله قدیمی ترین عایق های صوتی و حرارتی شمرده می شود که مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد و در صورتی که در معرض آن قرار گیرد، گاز سمی تولید نکرده و منجر به گسترش آتش نخواهد گردید. این عایق معدنی بسیار سبک بوده و بهره گیری از آن برای عایق کاری سقف، دیوارها و یا لوله ها، بار اضافی بر سازه وارد نخواهد آورد. این نمونه عایق برای عایق کاری سقف علاوه بر این که به عنوان عایق حرارتی از انتقال سرما و یا گرما به داخل ساختمان جلوگیری خواهد کرد، تا حد فراوانی نیز مانع از انتشار صوت شده و آسایش را برای ساکنین به ارمغان خواهد آورد.در کنار این مزایا، عدم مقاومت در برابر نم و رطوبت یکی از عیوب این عایق برای عایق کاری سقف به شمار می آید. دلیل اصلی این است که در صورت نفوذ آب به این الیاف، قارچ و باکتری در آن ها رشد می نمایند به سادگی. علاوه بر آن ممکن است الیاف پشم شیشه حساسیت ایجاد کنند. به همین دلیل هنگام عایق کاری سطوح باید از ماسک و دستکش استفاده گردد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که عایق صوتی و حرارتی پشم شیشه به منظور عایق کاری لوله ها، سقف، دیوارها، مخازن و کانال های هوایی استفاده خواهد گردید. همراهی کنید ما را تا در ادامه تشریح کنیم چگونگی عایق کاری سقف را.

چگونگی عایق کاری سقف

زمانی بدست آورده ایم تا بیان کنیم چگونگی عایق کاری سقف را تا در این راه توان یابیم به شما ارائه کنیم نکاتی جدید و کاربردی را در رابطه با اینکه عایق کاری سقف چیست و به چه کار می آید این نمونه خدماتی خاص که ارائه می شود از سوی تیم تخصصی آرین عایق. آشنا شدن با این موضوع که چگونگی عایق کاری سقف دارای چه مواردی ست خواهد توانست شما را آگاه سازد نسبت به این موضوع که آیا پرداخت هزینه عایق کاری سقف مقرون به صرفه خواهد بود یا خیرد. چنانچه تمایل داشته باشید طریقه عایق کاری سقف را بدانید پیشنهاد می کنیم همراهی کنید ما را. ما در ادامه این مطلب عنوان خواهیم کرد بهترین روش عایق کاری سقف را به شما و بررسی این موضوع که برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم تا بهترین نتایج را به چشم بینیم. آرین عایق همواره تلاش داشته تا خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه کند به هموطنان مان در سراسر کشور. عایق کاری سقف در برابر سرما بسیار کمک کننده خواهد بود به شما تا از هدررفت انرژی ممانعت نمائید. همچنین عایق کاری سقف در برابر گرما نیز موجب می شود که لذت بیشتری برید از بودن در ساختمان. آگاهی داشتن از موضوعات ختلف موجب می شود تا با دیدی کاملا باز ورود کنید به یک موضوع. هنگامی که آگاهی به دست آید مسلما نتایجی نیز به کف خواهد آمد که چشمگیر باشد و قابل توجه. در کنار تان هستیم تا عنوان کنیم چگونگی عایق کاری سقف را. در ابتدا می توان بیان کرد این موضوع را که چنانچه سقف و تیرهای خود را عایق بندی نکرده اید، برای هر دقیقه که از سیستم گرمایشی استفاده می کنید، هزینه زیادی را به صورت قبض انرژی برای شما محاسبه می شود. این وضعیت ایده آلی برای جلوگیری از اتلاف گرما و صرفه جویی در هزینه نخواهد بود به هیچ وجه به این دلیل واضح که گرما بالا می رود و از پشت بام و تیرها خارج می شود. بنابراین وجود عایق سقف و انجام عملیات عایق کاری سقف بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد. این نکته را بدانید که عایق کاری سقف و تیرهای ساختمان یک روش گران قیمت به شمار نمی آید. چنانچه دسترسی به بخش زیرین خانه شما آسان است، مشکل نم ندارد و سقف مسطح نیست، به احتمال زیاد قادر خواهید بود خود شما اقدام نمائید برای عایق کاری سقف. در مواردی که مشکلات نم وجود دارد یا به سیستم عایق پیچیده تری نیاز است می بایست حتما از نصاب حرفه ای بهره گیرید. عایق کاری سقف مسطح و فضا های بام آلوده به رطوبت همیشه مستلزم مشاوره و کار یک متخصص می باشد. بایستی بدانید کدامین ابزار و مواد مورد نیاز خواهد بود برای عایق کاری سقف. وسیله عایق کاری سقف می تواند بسیار ساده باشد. ماسک، کلاه ایمنی، تخته های عایق، عینک ایمنی، چاقوی ایمنی، نردبان، و متر نواری را می توان از وسایل و ابزار ابتدایی برای انجام عایق کاری سقف برشمرد. حال بایستی بدانید راه عایق کاری سقف و چگونگی عایق کاری سقف را. در ابتدا می بایست بدانید به چه دلیل عایق سقف و تیرها اهمیت دارد. افزودن عایق برای بهبود بهره وری انرژی ملک و اطمینان از عدم خروج گرما از بالای ساختمان بسیار مهم می باشد. فراتر از این، به عایق صدا نیز کمک می کند و به آن اهداف و کاربردهای متعددی می دهد. با عایق بندی مناسب، می توانید قسمت پشت بام را نیز به یک فضای نشیمن راحت تبدیل کنید که می تواند برای تمام خانواده لذت بخش باشد. آشنایی با راهکار عایق کاری سقف ساختمان اهمیتی فراوان دارد. نحوه عایق کاری سقف را تشریح می کنیم برای شما هموطنان گرامی.  به طور کلی عایق کاری در زمان دیوارکشی ساختمان ها و در هنگام اجرای نما انجام می شود که هزینه کمتری داشته و ساده تر خواهد بود. در این زمان می توان از روش های مختلفی برای عایق کاری ساختمان استفاده نمود. عایق کاری سقف از داخل ساختمان، عایق های حرارتی بین دیواره های دو جداره، عایق کاری سقف با ساندویچ پانل ها، عایق کاری سقف از خارج از ساختمان، و عایق کاری سقف با بلوک های سیمانی را می توان در دستور کار قرار داد. بررسی موضوع چگونگی عایق کاری سقف را ادامه خواهیم داد. بدانید که در ساختمان های احداث شده، نحوه عایق کاری سقف به صورتی ست که عایق کاری یک مرتبه دیگر بایستی با نوسازی دیواره ها انجام شود. در این حالت، عایق کاری می تواند از داخل یا از بیرون در دستور کار قرار گیرد. نکاتی در مورد چگونگی عایق کاری سقف و اهمیت این موضوع را عنوان می کنیم. از جمله نکاتی که می تواند در مورد عایق کاری بیان نمود این است که کاهش مصرف انرژی با عایق کاری دیوارهای خارجی، تا پانزده درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد. عایق کاری سقف ها می تواند مصرف انرژی را تا حداکثر چهل و پنج درصد کاهش دهد. در صورت استفاده از عایق هایی که بازتابنده هستند بایستی پشت آن ها یک لایه هوای ساکن در ابعادی با ضخامت حدود بیست میلیمتر ایجاد گردد و تمام درز ها پوشیده شوند. از عایق های آزاد بهتر است در سقف هایی که شیب دار هستند، استفاده نشود. در عایق کاری می بایست قسمت های مختلف ساختمان اعم از سقف ها، دیوارهای خارجی، کف و لوله های آب گرم عایق کاری شوند. برای عایق کاری سقف نمی بایست عایق ها فشرده شوند و باید همان ضخامت اولیه خود را داشته باشند. این نکته را نیز بدانید که در عایق کاری کف، مصرف انرژی می تواند تا پنج درصد در فصل های سرد سال کاهش یابد. عایق کاری سقف بتنی و عایق کاری سقف حیاط خلوت و عایق کاری سقف حمام همگی باید در دستور کار قرارگیرد تا عایق کاری سقف به صورت دقیق به پاسان رسد. زمانی که چگونگی عایق کاری سقف را بدانید به خوبی درک خواهید کرد قیمت عایق کاری سقف چه میزان خواهد بود.

به دیگر سخن باید عنوان کرد که عایق کاری سقف ساختمان یکی از مواردی ست که می توان با استفاده از آن در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل آورد. عایق کاری سقف خواهد توانست علاوه بر کاهش هزینه های ناشی از مصرف بی رویه انرژی، مزایای بسیار دیگری نیز برای شما داشته باشد. در بسیاری از ساختمان ها به دلیل عدم استفاده از مصالح نامرغوب سقف ها نیاز به بازسازی پیدا می کنند. در برخی از موارد استفاده از عایق های سقفی به دلیل نوسازی واحد می باشد و گاها نیز افراد مجبور به انجام آن خواهند گردید. از مشکلاتی که ممکن است در سقف ها به وجود آید بی شک نم دادن آن ها ست که موجب خواهد گردید بوی نامطبوعی در محل پراکنده گردد. همچنین عموما ظاهر سقف را نیز عوض کرده و جلوه بنا را از بین می برد. بهره گیری از انواع سقف های کاذب یکی از بهترین گزینه ها برای عایق بندی سقف در داخل واحد است و البته در صورتی که می خواهید سقف های خود را در برابر عواملی مانند حرارت، برودت، نم و صدا عایق کنید، توصیه می شود تا از پوشش های مخصوص این کار استفاده کرده و فعالیت خود را کاملا استاندارد انجام دهید. انواع عایق برای عایق کاری سقف موجود است که دانستن چگونگی عایق کاری سقف کمک خواهد کرد به انتخاب بهترین گزینه ممکن. عموما عایق ها برای عایق کاری سقف را به چهار دسته کلی تقسیم می کنند که از هر یک می توانید نسبت به نیاز خود برای واحد های مورد نظر استفاده نمائید. عایق آتش (از این نوع عایق ها نیز در محل هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد مانند اتاق های سرور به مقدار زیاد استفاده می شود و در برابر حرارت بالا مقاوم می باشند). عایق صوتی (یکی از پرمصرف ترین نوع عایق ها صوتی می باشد که امروزه در بسیاری از واحد های مسکونی و یا اداری کاربرد دارد. این محصولات از ورود امواج صوتی جلوگیری کرده و یا آن ها را به حداقل می رسانند). عایق رطوبتی (این نمونه عایق برای عایق کاری سقف از عوامل مزاحم می باشد که علاوه بر آب و هوای مرطوب در بسیاری از واحد های مسکونی نیز کاربرد دارد. این نوع از محصولات می توانند به راحتی از ورود رطوبت به سازه ممانعت کنند). عایق حرارتی (این نمونه عایق برای عایق کاری سقف نه تنها در روز های سرد بلکه در روز های گرم زمستانی نیز می توانند به مقدار زیادی هوای داخل را نگهداری کنند و اینگونه از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری به عمل آورند. بدانید که از این نوع عایق ها می توان در شهر های سردسیر و یا شهرهای گرمسیر استفاده کرد).
متریال های عایق کاری سقف ساختمان با توجه به نیاز مشتریان تعیین خواهد شد. سقف ساختمان ها را می توانید با استفاده از متریال های مختلفی عایق بندی کنید. هر یک از این متریال ها می توانند برای یک یا چندین عامل خاص عایق باشند. موادی که می توانید با استفاده از آن ها عایق کاری سقف ساختمان خود را انجام دهید شامل فوم شانه تخمه مرغی، آرت فلکس، پشم سنگ، قیر، یونولیت، عایق ایزوپل، فایبرگلاس، پشم شیشه، رنگ عایق حرارتی، رزین ملامین، ایزوگام، قطران، رنگ نانو، و نهایتا نیز فوم الاستومری، پلی استایرن و پلی یورتان خواهند بود. چگونگی عایق کاری سقف را با هر کدام از این نمونه عایق های سقف تشریح خواهیم کرد. همانطور که می توان دریافت این نکته را، متریال هایی که در عایق بندی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار گسترده هستند و می بایست بر اساس نیاز از آن ها بهره گرفت. روش های عایق کاری سقف بسیار متنوع هستند و باید دانست عایق بندی حرارتی سقف و عایق کاری سقف در برابر صدا به چه صورت انجام می شود. البته می توان عنوان کرد این نکته را که مرسوم ترین روش ها برای عایق کاری سقف ساختمان، استفاده از عایق پتویی، فومی و یا اسپری می باشد. توضیح این مطالب می تواند مبحث چگونگی عایق کاری سقف و یا حتی عایق کاری سقف شیبدار را روشن سازد. عوامل تأثیر گذار بر عایق کاری سقف ساختمان را همراه با روش ها و چگونگی عایق کاری سقف باید بدانید. عوامل مختلفی می تواند بر روی عایق کاری اثرگذار باشد که از جمله آن ها می توان به نوع آب و هوا، طراحی سقف و شرایط آب و هوایی منطقه اشاره کرد. هر یک از آنها می تواند بر روی متریال مورد استفاده نیز اثر مستقیم داشته باشد. بهترین راه برای عایق کاری سقف را می توانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان سایت آرین عایق دریابید. عایق کاری سقف به روش فومی می تواند مورد توجه تان قرار گیرد. این نوع از عایق ها نیز بسیار پرکاربرد هستند و می توان آن ها را در محل های مختلفی استفاده نمود. متریال های به کار رفته در این محصولات از پلی استایرن و پلی اورتان می باشد که سبب شده تا مزایای بسیاری برای آن ها به وجود آید. عایق کاری سقف با اسپری کارآ ست و مناسب برای شما عزیزان. می توان بیان کرد که اسپری ها بهترین راه برای استفاده از انواع عایق ها هستند و عایق کاری سقف ساختمان با استفاده از این نوع پوشش ها بسیار ساده و سهل می باشد. انواع مختلفی از فوم ها مانند، پلی یورتان، سودال و پلی اورتان وجود دارند که قادر خواهید بود با استفاده از آن ها به راحتی سقف واحد خود را عایق نمائید. با بهره گیری از این مواد نیز می توان برای سقف خود یک عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی مناسب در دسترس داشته باشید. عایق کاری سقف به روش پتویی بسیار مرسوم است. عایق هایی پتویی دوخته شده از متریال هایی مانند پشم سنگ می باشند و می توان از آن ها در دمای بالا (حدود هشتصد درجه سانتیگراد) نیز استفاده کرد. ساختار این نوع از موارد عایق با استفاده از پوشش های کاغذی و یا فلزی ایجاد شده. این عایق های عایق کاری سقف انعطاف پذیری بالایی که دارند موجب شده تا بتوان به سادگی آن ها را در محل های مختلفی نصب نمود. در این پوشش ها جذب صوت به مقدار زیادی صورت خواهد گرفت و همچنین در برابر خوردگی و مواد شیمیایی بسیار مقاوم می باشند. نصب و اجرای این محصولات با سرعت بالا انجام گرفته و هزینه نهایی شان نیز مقرون و به صرفه خواهد بود. نحوه عایق کاری سقف بسیار ساده است و تنها می بایست برگزید یک تیم تخصص را. در ادامه تشریح می کنیم عایق کاری انواع سقف ها به چه صورت باید در دستور کار قرار گیرد.

عایق کاری انواع سقف ها

تنوع آب و هوایی که در کشور ما وجود دارد موجب شده تا ساختمان هایی خاص با اشکال جذاب و البته متفاوت به وجود آید. هر یک از این نمونه ساختمان ها در جای جای کشور مان بایستی به نحوی خاص عایق شوند. به همین جهت درصدد هستیم تا عنوان کنیم عایق کاری انواع سقف ها به چه شکل انجام خواهد شد. البته ناگفته نماند در هنگامی که بیان می کردیم عایق کاری سقف چیست و تشریح می نمودیم چگونگی عایق کاری سقف را نیز به نوعی عنوان کردیم که عایق کاری انواع سقف ها به چه شکل می تواند در دستور کار قرار گیرد و همچنین اینکه عایق کاری انواع سقف ها به چه شکل خواهد توانست از هدررفت انرژی جلوگیری به عمل آورد. از ابتدای این نوشتار عنوان کردیم این نکته را که انسان در پی رسیدن به آسایش و آرامش هر چه بیشتر در زندگی ست و بی شک استفاده از عایق کاری انواع سقف ها یکی از بیشمار راه هایی ست که خواهد توانست وی را به این مهم نزدیک تر کند. هنگامی که در دستور کار قرار دهیم عایق کاری انواع سقف ها را شاهد خواهیم شد چه میزان آرامش فرا خواهد گرفت محل سکونت و یا کار مان را. البته انتخاب روش عایق کاری سقف و دریافتن بهترین راه برای عایق کاری سقف در این میان می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. عایق کاری سقف در برابر گرما و عایق کاری سقف در برابر صدا به یک نحو انجام نخواهد شد. متخصصان سایت آرین عایق بیان خواهند کرد عایق کاری سقف در برابر سرما و عایق بندی حرارتی سقف به چه صورت انجام خواهد گردید. مسلما چنانچه این نوشتار را مطالعه کنیم درخواهیم بافت که برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم. بهره گیری از بهترین ابزار و به روز ترین وسیله عایق کاری سقف نیز از اهمیتی خاص برخوردار است. مباحثی متعدد در ساخت بنا ها وجود دارد و پرداختن به هر یک در زمان مقتضی در دستور کار تیم آرین عایق قرار گرفته است. در این نوبت بر آنیم تا بازگو کنیم همه چیز را در مورد عایق کاری انواع سقف ها. پرداختن به مبحث عایق کاری انواع سقف ها بایستی از اینجا آغاز شود که بیان کنیم عایق بندی ساختمان روشی مناسب برای کاهش مصرف انرژی و هزینه های سرمایشی و گرمایشی ست به این دلیل مشخص که انسان امروزی روند رو به رشدی در استفاده از انرژی های فسیلی داشته. عایق ها در انواع عایق های رطوبتی، حرارتی و صوتی دسته بندی می شوند و با توجه به نیاز در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت. انواع عایق ساختمانی وجود دارند که هر یک قادر خواهند بود در عایق کاری انواع سقف ها مورد استفاده قرار گیرند. عایق ساختمانی انواع مختلفی دارد که شامل عایق ساختمانی رطوبتی ایزوگام، عایق ساختمانی رطوبتی رنگ نانو، عایق ساختمانی صوتی، حرارتی، برودتی و رطوبتی الاستومری، عایق ساختمانی صوتی و حرارتی پشم سنگ، عایق ساختمانی صوتی فوم شانه تخم مرغی، عایق ساختمانی رطوبتی ایزوپل، فوم عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی XPS، عایق ساختمانی صوتی یونولیت، عایق ساختمانی صوتی و حرارتی پشم شیشه، عایق ساختمانی رطوبتی آرت فلکس، و نهایتا نیز عایق ساختمانی حرارتی، رطوبتی و صوتی پلی یورتان خواهند بود.

_ عایق رطوبتی ایزوگام
به جرأت می توان گفت عایق ایزوگام یکی از رایج ترین عایق های رطوبتی در ساختمان است که به صورت رولی تولید شده و با چسب های مخصوص و یا با استفاده از حرارت به سطوح مختلف چسبانده خواهد شد. وزن عایق ایزوگام سبک بوده و انعطاف پذیری آن بالا می باشد. عمر مفید ایزوگام حدود ده سال است و در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت لازم را داشته و پوسیده نخواهد گردید. ایزوگام لایه ای یکنواخت و بدون ترک خوردگی بر روی سطح ایجاد می نماید و به همین دلیل آب به هیچ عنوان به لایه زیرین نفوذ نمی کند. این عایق برای عایق کاری سقف و یا کف مکان های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. ذکر این نکته لازم است که نصب ایزوگام آسان است و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. ایزوگام بر اساس مواد اولیه در انواع ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده، بر اساس تعداد لایه به ایزوگام تک لایه و دو لایه و با توجه به روکش به انواع ایزوگام فویل دار، پودری، رنگی و سنگریزه ای تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

_ عایق رطوبتی رنگ نانو
رنگ نانو به همین شکل که از نامش پیدا ست بر اساس تکنولوژی نانو ساخته خواهد شد و به دلیل استفاده از نانوذرات در آن عایقی مقاوم در برابر حرارت با طول عمر بالا خواهد بود. رنگ های نانو به مانند سایر رنگ های معمولی بر روی سطوح اعمال می شوند و با استفاده از ابزار رنگ آمیزی می توان سطوح مختلفی که در معرض آب قرار دارند را با این رنگ پوشش داد. رنگ های نانو دوام بالایی دارند و تابش نور خورشید و تغییرات آب و هوایی کیفیت شان را پایین نخواهند آورد. این نکته می تواند اهمتی خاص داشته باشد که قیمت رنگ نانو مناسب است و هزینه زیادی در بر نخواهد داشت. در کل پرداخت منطقی ترین هزینه عایق کاری سقف اهمیت دارد در تامی زمان ها. در جریان باشید که شرکت آرین عایق توانسته منصفانه ترین قیمت عایق کاری سقف را در بین سایرین داشته باشد. در عین حال طریقه عایق کاری سقف و یا همان چگونگی عایق کاری سقف نیز اهمیت دارد. به روز ترین نحوه عایق کاری سقف را می توانید از تیم تخصصی آرین عایق طلب کنید.

_ عایق صوتی، حرارتی، برودتی و رطوبتی الاستومری
این نمونه عایق برای عایق کاری سقف باید به دقت مورد بررسی قرار داد. بسیار اهمیت دارد این نکته را بدانید که عایق الاستومری نوعی عایق با خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بسیار بالا ست که نه تنها به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد بلکه نوعی عایق رطوبتی و صوتی نیز محسوب خواهد گردید. این نمونه عایق برای عایق کاری سقف از نیتریل فوم ساخته می شود و برای عایق کاری سوله ها، بویلرها، مخازن، و ... کاربرد دارد. انعطاف پذیری بالای عایق الاستومری آن را برای پوشش کلیه سطوح مناسب کرده و ساختار سلول بسته آن، مقاومت این عایق را در برابر آب، حرارت و صوت بالا برده. این نکه را باید اضافه کنیم که قابلیت جذب آب توسط عایق الاستومری بسیار پایین می باشد، به همین دلیل این عایق دچار خوردگی نمی شود. این عایق ها به صورت رولی با ضخامت شش الی پنجاه میلیمتر و لوله ای به قطر شش الی یکصد و چهارده و طول دو متر در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. ایزوله سازی یا عایق کاری انواع چیلرها، بویلرها، تأسیسات ساختمانی، لوله پالایشگاه ها، مخازن، صنایع ساخت خودرو، و ... با این عایق ها انجام می شود. وزن عایق الاستومری بسیار سبک است و برای عایق کاری سیستم های گوناگون ایده آل خواهد بود. مقاومت این عایق در برابر سرما و گرما بالا ست و به دلیل عدم نفوذ آب در آن، امکان رشد قارچ و باکتری وجود ندارد. قیمت عایق الاستومری در مقایسه با عایق های حرارتی نظیر پشم سنگ یا پشم شیشه بیشتر است اما دیگر نیازی به پوشش ندارند. نصب این عایق چندمنظوره بسیار آسان است و به سرعت و با صرف اندک هزینه انجام می گیرد. یکی دیگر از ویژگی های بارز عایق حرارتی و برودتی الاستومری قابلیت رنگ آمیزی آن است. به همین جهت نیز اماکنی که در معرض دید هستند، می توان این عایق برای عایق کاری انواع سقف ها را رنگ کرد.

_ عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ
پشم سنگ نوعی عایق حرارتی است که می تواند دما را تا حدود هشتصد و بیست درجه سانتیگراد تحمل کند. همانگونه که پیش از این نیز عنوان کردیم این عایق برای عایق کاری انواع سقف ها از سنگ بازالت (که نوعی سنگ آتش فشانی ست) تهیه می شود و به صورت الیاف فشرده مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید پشم سنگ، سنگ بازالت را در دمای بالا حرارت می دهند و با استفاده از روش های خاص آن را پس از ذوب شدن به الیاف تبدیل می کنند. حدود نود و هفت درصد عایق پشم سنگ را الیاف و حدود سه درصد آن را رزین تشکیل خواهد داد. عایق کاری سقف حمام را با پشم سنگ می توان انجام داد. بهترین راه عایق کاری سقف را از تیم آرین عایق بخواهید. همه چیز در مورد عایق کاری انواع سقف ها را به شما متذکر خواهیم شد. این عایق به عنوان عایق کندسوز نقش مهمی در پیشگیری از توسعه آتش دارد و مقاومت آن در برابر حرارت بسیار بالا ست. نتیجه این خواهد بود که این عایق در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه ها، عایق کاری کانال ها و لوله ها، و ... به کار می رود. عایق پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی ست، از انتقال سر و صدا در ساختمان نیز جلوگیری به عمل خواهد آورد. این عایق در اشکال تخته ای، رولی، لحافی و پتویی به مصرف کنندگان عرضه می شود. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که الیاف پشم سنگ حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد می کند، از این رو در هنگام نصب شان بایستی از ماسک و دستکش استفاده گردد.

_ عایق صوتی فوم شانه تخم مرغی
فوم شانه تخم مرغی از جمله فوم های ضد صوت می باشند که برای کاهش میزان سر و صدا در یک مکان کاربرد فراوانی خواهند داشت. شکل ظاهری این فوم ها که همانند شانه تخم مرغ است نقش مهمی در جذب صوت بر عهده خواهند گرفت. از این نمونه فوم های اسفنجی شکل عموما برای عایق کاری مکان هایی مانند استودیو ها که میزان صدا در آن ها بالاست استفاده خواهد شد.

_ عایق رطوبتی ایزوپل
در ادامه معرفی انواع عایق برای عایق کاری انواع سقف ها باید بیان کنیم که عایق رطوبتی ایزوپل نوعی عایق پلیمری بر پایه آب بوده که سطح را در برابر نفوذ آب مقاوم می سازد. سطحی که با ایزوپل پوشیده می شود به صورت کامل یکپارچه و بدون هیچ گونه درز می باشد و به همین دلیل نیز، نم و رطوبت اثری بر آن نخواهد گذاشت. عایق کاری انواع سقف ها با این عایق پلیمری به آسانی و با ابزارهای معمولی انجام می گیرد و پس از اجرا می توان آن را شست و از مقاومت آن در برابر آب اطمینان داشت. این عایق برای عایق کاری سقف بتنی و عایق کاری سقف حیاط خلوت و عایق کاری سقف شیبدار را نه تنها می توان برای پوشش پشت بام استفاده نمود، بلکه برای دیوارها نیز به کار برد. چسبندگی عایق ایزوپل به سطح بالا ست و نتیجه این خواهد بود که به سادگی و بدون هیچ مهارت خاصی اجرا خواهد شد.

_ فوم عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی XPS
همانطور که در بخش عایق کاری سقف چیست نیز عنوان کردیم فوم عایق XPS از پلی استایرن اکسترود شده ساخته شده و ساختار آن به صورت سلول بسته است. این عایق دارای ویژگی های منحصربفردی می باشد که آن را به عایقی بسیار مناسب و در واقع یک مصالح چند منظوره در حوزه ساختمان سازی بدل ساخته. این عایق برای عایق کاری انواع سقف ها به دلیل وزن سبک به آسانی قابل نصب بوده و مزایای آن نیز موجب شده جایگزین مناسبی برای دیگر عایق ها محسوب شود. عایق XPS به منظور عایق بندی دیوارها نظیر دیوار فونداسیون و دیوارهای دوجداره، انواع سقف ها نظیر سقف تیرچه بلوک و سقف کامپوزیت، عایق کاری کف، نمای ساختمان، سردخانه ها، ساخت ساندویچ پانل ها، و ... مورد استفاده قرار خواهد گرفت. باید این نکته را بدانید که مهمترین ویژگی این عایق، مقاومت فشاری یکنواخت آن در تمام سطوح است. به همین دلیل در برابر خزش و فشار بار تحمل بالایی در مقایسه با سایر عایق ها از خود نشان خواهد داد. یکنواخت بودن چگالی این عایق در تمام ابعاد، به آن استحکام و مقاومت لازم بخشیده و می توان از آن برای ساخت دیوار در سازه های مختلف استفاده نمود. فوم عایق XPS یکی از بهترین عایق ها برای مکان های مرطوب با دمای پایین می باشد به این دلیل که امکان نفوذ آب و رطوبت در آن وجود ندارد، در نتیجه قارچ و کپک ایجاد نمی گردد. می توان به جرأت عنوان کرد که این نمونه عایق برای عایق کاری انواع سقف ها مناسب ترین و کاربردی ترین نوع عایق برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان می باشد. نتیجه این است که در ساخت سازه های جدید به دلیل کاهش مصرف انرژی و به حدالقل رساندن میزان سر و صدای ورودی یا خروجی از آن استفاده می شود. این عایق دوستدار محیط زیست بوده و می توان آن را بازیافت نمود و به صورت مجدد استفاده نمود. علاوه بر آن نصب فوم عایق ایکس پی اس با ایجاد حساسیت پوستی یا تنفسی همراه نمی باشد. مقاومت این عایق ها در برابر آب، مقاومت حرارتی آن ها را نیز بالا برده، در نتیجه با گذشت زمان عایق تمام ویژگی های خود را حفظ کرده و تغییر شکل نخواهد داد.

_ عایق صوتی یونولیت
می بایست عنوان کنیم این نکته را که پانل های یونولیت از پلی استایرن ساخته می شوند و در مرحله سفت کاری ساختمان به منظور جلوگیری از عبور سر و صدا در ساختمان مورد بهره گیری گسترده قرار می گیرند. یونولیت وزن بسیار سبکی داشته و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند. نکته دیگر این است که چگالی این نوع عایق بالا ست و برای جذب صدا بهترین عایق محسوب می شود. بدانید که عایق صوتی یونولیت برای عایق کاری سقف و دیوارها استفاده می شود و نقش بسزایی در کاهش سر و صدا دارد. عایق کاری انواع سقف ها از اصلی ترین وضوعاتی ست که باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

_ عایق صوتی و حرارتی پشم شیشه
پشم شیشه از جمله قدیمی ترین عایق های صوتی و حرارتی ست که از الیاف ریزدانه تشکیل گردیده. این عایق بای عایق کاری سقف مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و در صورتی که در معرض آتش قرار گیرد گاز سمی تولید نکرده و منجر به گسترش آتش نخواهد شد. پشم شیشه یک عایق معدنی می باشد و همانطور که از نامش بر می آید از ذوب شیشه تولید می گردد. این عایق معدنی بسیار سبک بوده و استفاده از آن برای عایق بندی سقف، دیوارها و یا لوله ها بار اضافی بر آن ها وارد نخواهد آورد. عایق پشم شیشه علاوه بر اینکه به عنوان عایق حرارتی از انتقال سرما و یا گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند، تا حد زیادی مانع از انتشار صوت شده و آسایش را برای ساکنین به ارمغان می آورد. در کنار این مزایا، عدم مقاوت در برابر نم و رطوبت یکی از عیوب این عایق محسوب می شود به این جهت که در صورت نفوذ آب به این الیاف، قارچ و باکتری در آن ها رشد خواهد نمود. علاوه بر آن ممکن است الیاف پشم شیشه حساسیت ایجاد کنند، به همین دلیل هنگام عایق کاری سطوح باید از ماسک و دستکش استفاده گردد.

_ عایق رطوبتی آرت فلکس
این نمونه عایق برای عایق کاری انواع سقف ها از جمله سبک ترین، کم حجم ترین و کاربردی ترین عایق رطوبتی ست که در کمترین زمان ممکن نیز نصب خواهد گردید. انعطاف پذیری این عایق بالا می باشد و می توان آن را برای گوشه و کنار سطوح استفاده نمود. بدانید این نکته را که قیمت عایق آرت فلکس به نسبت ایزوگام ارزان تر می باشد. این عایق آب و رطوبت را جذب نخواهد کرد و به همین دلیل نیز با خیالی آسوده می توان آن را در اماکن مختلف به منظور عایق کاری رطوبتی استفاده کرد.

_ عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی پلی یورتان
فوم عایق پلی یورتان یک ماده شیمیایی ست که به صورت فوم بر روی سطوح اجرا خواهد گردید. ایزوسیانات و پلی ال دو ماده اصلی تشکیل دهنده این فوم محسوب می گردند که در اثر ترکیب با هم واکنش شیمیایی رخ داده و فوم ایجاد خواهد شد. این فوم در ابتدای تزریق به صوت کف مانند است ولیکن پس از چند دقیقه به جسمی سخت تبدیل می گردد. این فوم به شکل دستی و یا با دستگاه تزریق می شود و در تمام حفره ها نفوذ کرده و آن ها را عایق بندی خواهد نمود. عایق کاری انواع سقف ها را با سایت آرین عایق تجربه کنید. فوم پلی یورتان سبک وزن می باشد و در برابر نفوذ مواد شیمیایی و اسیدی و آب مقاومت بالایی داشته و کاملا نفوذناپذیر خواهد بود. علاوه بر آن، تغییرات آب و هوایی و یا ضربه آسیبی به این عایق وارد نخواهند کرد. انعطاف پذیری این فوم به حدی بالا ست که برای درزگیری شکاف های ساختمانی می توان از آن بهره گرفت. در ادامه بیان می کنیم نکاتی کاربردی را در مورد عایق کاری سقف ساختمان.

عایق کاری سقف ساختمان

تا به اینجای کار در رابطه با انواع عایق کاری سقف ساختمان سخن گفته ایم. بهره گرفتن از مزایای عایق کاری سقف ساختمان را نمی توان نادیده گرفت به هیچ وجه. این موضوع را باید همواره در ذهن داشت که این مبحث از برای جلوگیری از هدررفت انرژی از اهمیتی خاص برخوردار است و باید دانست عایق کاری سقف ساختمان به چه شکل خواهد توانست این امر را محقق سازد. آنجا که دانستید عایق کاری سقف چیست و دریافتید چگونگی عایق کاری سقف را به خوبی می دانستیم که موضوعات بعدی می تواند شامل عایق کاری انواع سقف ها باشد و بررسی هر آنچه ارتباط دارد با عایق کاری سقف ساختمان در سراسر کشور. موضوع جلوگیری از هدر رفتن انرژی در این سال ها بسیار خودنمایی کرده و به هر طریق ممکن نیز اهمیت خود را نشان می دهد به هنگامی که آینده این آب و خاک را در نظر می آوریم. به این نتیجه رسیده ایم که چنانچه خویش به فکر سرزمین مان نباشیم هیچ احدی کمکی نخواهد کرد به پیشرفت مان در تمامی زمینه ها. شوربختانه می توان دریافت که بسیاری افراد هستند که صرفا در فکر منافع پرشمار خویش هستند و رها ساخته اند این خاک زرخیز را. ما اما به خوبی دریافته ایم که چنانچه این سرزمین نباشد، هیچ نخواهیم داشت و در گرو زیست این خاک است، زیست ما ایرانیان. هر چه در توان داریم را به کار خواهیم بست تا گسترش دهیم میهن دوستی را. برای سریدن به این مقصود بایستی سایت آرین عایق را به درستی معرفی کنیم به شما عزیزان در سراسر کشور. آرین عایق توانسته بهترین خدمات را در زمینه های عایق کاری سقف در برابر سرما و عایق کاری سقف در برابر صدا و عایق کاری سقف در برابر گرما ارائه کند به شما هموطنان. می توایند با یک تماس تلفنی دریابید بهترین راه برای عایق کاری سقف چیست و دریافت به چه شکل می توان عایق کاری سقف شیبدار و عایق کاری سقف حمام و عایق کاری سقف بتنی را در دستور کار خویش قرار داد. بیان خواهیم کرد در ادامه این نوشتار که برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم و بهترین وسیله عایق کاری سقف را معرفی می نمائیم تا ادامه داده باشیم بررسی عایق کاری سقف ساختمان را. انواع عایق ساختمانی در حال حاضر در بازار داخلی وجود دارد و شما باید بتوانید بهترین نمونه را انتخاب نمائید. باید عنوان کرد این نکته را که عایق به صورت کلی راهکاری بسیار ایده آل برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی ست و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. همانطور که پیش از این نیز متذکر شده ایم، عایق ها در انواع رطوبتی، حرارتی، صوتی و آتش دسته بندی شده اند و با توجه به نیاز در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در ادامه بیان می کنیم نکاتی را در مورد نحوه عایق کاری سقف و طریقه عایق کاری سقف و انواع عایق ساختمان.

_ نمای اتیکس
بدانید که به آن سیستم مرکب عایق حرارتی بیرونی نیز اطلاق می شود و نوعی نمای بیرونی برای صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. این نما در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر تأمین زیبایی ساختمان، از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری به عمل خواهد آورد. سیستم اتیکس نمای عایقی ست که بر روی انواع دیوار خارجی از جمله بتنی، چوبی و فلزی قابل اجرا خواهد بود. این سیستم نوعی عایق حرارتی برای ساختمان به شمار می آید و نقش سازه ای نخواهد داشت. به همین منظور نیازمند دیوار تکیه گاه می باشد که ایستایی مکانیکی لازم را فراهم نماید. سیستم اتیکس بر روی دیوارهای خارجی ساختمان یا زیر سقف اصلی ساختمان نصب و اجرا می گردد. این سیستم از یک لایه عایق حرارتی از جنس پلی استایرین یا پشم معدنی تولید می شود که با ملات های پلیمری اندودکاری گردیده. سیستم مرکب اتیکس به صورت فرآورده ای آماده می باشد که از کارخانه به محل مورد نظر انتقال داده می شود و بر روی سطح مورد نظر با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی، مصالح ایزوله کاری و پوشش پایه اجرا می شود. مزایای سیستم مرکب اتیکس بسیار زیاد است برای عایق کاری سقف ساختمان. این نما از دیوارهای بیرونی ساختمان محافظت می کند و از نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان ممانعت خواهد نمود. این سیستم حرارتی مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد و طول عمر و استحکام نمای ساختمان را افزایش خواهد داد. سیستم اتیکس با صرفه جویی در مصرف انرژی موجب کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان خواهد شد. این سیستم از نظر بافت و رنگ دارای تنوع بسیاری خواهد بود. نمای اتیکس وزن سبکی دارد و در هنگام وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله از میزان خطرات ناشی از آن خواهد کاست. این نما برای ساختمان های آسیب دیده که نیاز به تجدید نماکاری و ایزوله کاری حرارتی دارند، قابل استفاده است. این سیستم را می توان بدون ایجاد هیچ گونه تخریبی بر روی نمای ساختمان های پیشین اجرا کرد.

_ عایق سفید بام
عایق بام سفید نوعی عایق رطوبتی و حرارتی محسوب می شود که از نفوذ رطوبت و آب به سطح جلوگیری می کند. این نوع عایق با انعکاس دادن نور خورشید از گرمای سطح جلوگیری به عمل می آورد. عایق سفید بام علاوه بر این که عمر سقف را طولانی تر می کند، به سادگی نیز قابل اجرا می باشد. این عایق سبب می شود تا سطحی یکدست و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی بر روی پشت بام ایجاد شود. عایق سفید بام امروزه جایگزین عایق های سنتی مانند ایزوگام و قیرگونی می باشد و ساختار آن بر پایه مواد اکریلیک و پلیمری می باشد. از این نوع عایق در آب بندی کلیه سطوح مانند پشت بام، حمام و سرویس بهداشتی، پی ساختمان ها، استخر، و آسفالت استفاده خواهد گردید.

_ پشم گوسفند
پشم گوسفند از جمله عایق های جدید می باشد و افراد زیادی وجود دارند که از این محصول هیچ اطلاعی ندارند. این محصول طی مراحل و فرآیندهایی به یک عایق قوی تبدیل و از هرگونه آلودگی و کثیفی پاک خواهد شد. این نکته را باید اضافه کنیم که این ماده سازگار با محیط زیست بوده و خاصیت تجزیه پذیری دارد. از این محصول در ایزوله کاری ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شود.

_ فوم پلی استایرن
پلی استایرن دارای ویژگی های منحصربفردی می باشد که آن را به عایقی بسیار مناسب و چندمنظوره در حوزه ساختمان سازی تبدیل کرده. ایکس پی اس به دلیل وزن سبک به آسانی قابل نصب است و مزایای آن سبب خواهد شد می شود تا جایگزین مناسبی برای دیگر عایق ها به حساب آید. این نمونه عایق برای عایق کاری سقف ساختمان به منظور ایزوله کاری دیوارها نظیر دیوار فونداسیون و دیوارهای دوجداره، انواع سقف ها نظیر سقف تیرچه بلوک و سقف کامپوزیت، ایزوله کاری کف، سردخانه ها و ساخت ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت به صورت گسترده. مقاومت ایکس پی اس در برابر آب، مقاومت حرارتی آن را نیز افزایش می دهد. نتیجه این است که با گذشت زمان، تمام ویژگی های خود را حفظ می کند و تغییر شکل نخواهد داد. مهمترین ویژگی پلی استایرن، مقاومت فشاری یکنواخت آن در تمام سطوح است، از این رو در برابر خزش و فشار بار تحمل بالایی در مقایسه با سایر عایق ها از خود نشان می دهد. انواع روش عایق کاری سقف در حال حاضر وجود دارد ولیکن تیم تخصصی آرین عایق در خدمت تان است تا بهترین راه عایق کاری سقف را به شما ارائه کند.

_ فایبرگلاس
فایبرگلاس آب و رطوبت را جذب می کند و خاصیت آبکش دارد. دمای کاری آن با توجه به نوع و جنس، نزدیک به پانصد درجه سانتیگراد و چگالی آن بین بیست و چهار تا نود و شش کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. بدانید که فایبرگلاس مقاومت فشاری ضعیفی دارد.

_ قطران
در رابطه با این نمون عایق برای عایق کاری سقف ساختمان توضیح خواهیم داد. برای تولید قطران، زغال سنگ را گرم می کنند تا گاز آن خارج شود و کک باقی بماند. سپس گاز خارج شده را سرد می کنند تا عرق کند و قطره قطره بچکد. در نهایت به این ماده قطران می گویند. بدانید که قطران همانند قیر، دانه های سنگی را به یکدیگر می چسباند، به همین جهت نیز در ایزوله کاری رطوبتی مورد استفاده قرار می گیرد. قطران دارای مواد اسیدی ست که در آب حل می شوند، به همین جهت می بایست حتما در استفاده از آن در راه سازی بسیار دقت داشت به این دلیل که هنگام بارش باران، مقداری از قطران در آب، حل و به جوی ها و فضای سبز وارد می شود و گیاهان را آلوده خواهد نمود.

_ پشم شیشه
این نوع عایق که برای عایق کاری سقف ساختمان استفاده می شود بسیار سبک می باشد. به همین جهت نیز استفاده از آن برای ایزوله کاری سقف، دیوارها و یا لوله ها، بار اضافی بر سازه وارد نمی کند.. بدانید که پشم شیشه علاوه بر این که به عنوان عایق حرارتی از انتقال سرما و یا گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند، تا حد زیادی مانع از انتشار صوت نیز می شود و آسایش را برای ساکنین به ارمغان خواهد آورد. در کنار این مزایا، عدم مقاومت در برابر نم و رطوبت یکی از عیوب پشم شیشه محسوب خواهد شد به این دیل که در صورت نفوذ آب به این الیاف، قارچ و باکتری در آن ها رشد خواهد نمود. علاوه بر آن ممکن است الیاف پشم شیشه حساسیت ایجاد کنند، به همین دلیل هنگام ایزوله کاری سطوح می بایست از ماسک و دستکش استفاده شود. انواع عایق صوتی و عایق حرارتی پشم شیشه به منظور ایزوله کاری لوله ها، سقف، دیوارها، مخازن و کانال های هوایی استفاده خواهد گردید.

_ عایق رطوبتی ماستیک و درزبند
ماستیک ها و درزبندها برای پرکردن و آب بندکردن درزها، منفذها و ترک ها و بر روی سطوح مختلفی مثل بتن، فلز، آسفالت و چوب، استفاده خواهند گردید. ماستیک ها و درزبندها با استفاده از موادی مانند انواع قیرها، حلال ها، پلیمرها و رزین ها تولید و به دو صورت سرد یا گرم اجرا می گردند. این ماستیک ها و درزبندها ویژگی های خوبی چون رطوبت ناپذیری، انعطاف پذیری، چسبندگی، مقاومت در برابر عوامل جوی و مواد شیمیایی را دارا هستند.

_ فوم پلی یورتان
این نمونه عایق ساختمان در واقع نوعی خاص از انواع مواد شیمیایی می باشد که به صورت فوم بر روی سطوح اجرا خواهد گردید. ذکر این نکته خالی از لاطف نیست که پلی یورتان در ابتدای تزریق به صورت کف مانند است ولیکن پس از چند دقیقه به جسمی سخت تبدیل می گردد. علاوه بر آن، تغییرات آب و هوایی و یا ضربه آسیبی به پلی یورتان وارد نمی کنند.

_ عایق بندی ساختمان به روش P.I.F
در ایزوله کردن ساختمان و عایق کاری سقف ساختمان به روش P.I.F از انواع عایق های ساختمانی مانند پشم سنگ، پشم شیشه، فوم پلی استایرن، پلی یورتان و پلی اتیلن می توان استفاده کرد. از مزایای استفاده از این روش می توان به بهره گیری از تمام کاربردهای عایق های مختلف اعم از صوتی، ضد حریق و حرارتی اشاره نمود. اتصالات مورد استفاده در این روش از تنوع بالایی برخوردار می باشد.

_ یونولیت
پانل های یونولیت از پلی استایرن تولید می شوند و در مرحله سفت کاری ساختمان به منظور جلوگیری از عبور سر و صدا در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این نمونه محصول به صورت کلی وزن بسیار سبکی دارد و بار اضافی بر ساختمان وارد نخواهد آورد. چگالی یونولیت بالا بوده و برای جذب صدا، ایده آل می باشد. اصولا از یونولیت برای ایزوله کاری سقف و دیوارها استفاده می شود و نقش مهم و قابل توجهی در کاهش سر و صدا دارد.

_ فوم الاستومری
این نوع عایق، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد که نه تنها به عنوان عایق حرارتی، بلکه به عنوان عایق رطوبتی و صوتی نیز شناخته می شود. فوم الاستومری از نیتریل فوم تولید شده و برای عایق کاری سوله ها، بویلرها و مخزن ها کاربرد خواهد داشت. انعطاف پذیری بالای این نمونه برای عایق کاری سقف، آن را برای پوشش کلیه سطوح ایده آل کرده و ساختار سلول بسته آن، مقاومت این عایق را در برابر آب، حرارت و صوت افزایش می دهد. قابلیت جذب آب توسط فوم الاستومری بسیار پایین می باشد، به همین جهت فوم الاستومری دچار خوردگی نخواهد شد. بدانید که ایزوله سازی انواع چیلرها، بویلرها، تأسیسات ساختمانی، لوله پالایشگاه ها، مخزن ها وصنایع ساخت خودرو با فوم الاستومری انجام می گردد. وزن فوم الاستومری بسیار سبک می باشد و برای ایزوله کاری سیستم های گوناگون مناسب خواهد بود. بدانید که مقاومت این نمونه عایق برای عایق کاری سقف در برابر سرما و گرما بالا ست و به دلیل عدم نفوذ آب در آن، امکان رشد قارچ و باکتری وجود ندارد.

_ پلی ایزوسیانورات
ایزوسیانورات از استحکام بالایی برخوردار بوده و به طور گسترده در ایزوله کاری لوله کشی در دمای تبرید و متوسط، تجهیزات و تأسیسات صنایع پتروشیمی، گاز و فرآیندهای صنعتی، وسایل حمل و نقل سردخانه دار، کانال کشی و لوله کشی ساختمان مورد بهره گیری قرار خواهد گرفت.

_ ایزوگام
وزن ایزوگام سبک است و انعطاف پذیری آن بالا می باشد. عمر مفید آن حدود ده سال است و در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت لازم را داشته و پوسیده نمی شود. این محصول برای ایزوله کردن سقف و یا کف مکان های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. نصب ایزوگام آسان است و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

_ عایق ایزوپل
ایزوله کاری با این محصول پلیمری به آسانی و با ابزارهای معمولی انجام می گیرد و پس از اجرا می توان آن را شست و از مقاومت آن در برابر آب مطمئن بود. این نمونه عایق، نوعی عایق پلیمری بر پایه آب است که سطح را در برابر نفوذ آب مقاوم می سازد. سطحی که با ایزوپل پوشیده می شود کاملا یکپارچه و بدون هیچ گونه درز است. از این رو نم و رطوبت تأثیری بر آن نخواهد گذاشت.

_ قیر
استفاده از قیر در پشت بام ها و جاده ها سبب مقاومت سطح در برابر رطوبت و گرد و غبار می شود. همچنین قیر در برابر یخ زدگی، سرما، گرما، اسیدها و بازها و نیروهای کششی مقاومت خوبی دارد. قیر عمر طولانی دارد و از لحاظ قیمت، عایقی مقرون به صرفه می باشد.

_ پشم سنگ
در رابطه با عایق پشم سنگ می توان عنوان کرد این نکته را که عایق حرارتی است که می تواند دما را تا حدود بسیار بالا به سادگی تحمل کند. این عایق برای عایق کاری سقف می باشد و از سنگ بازالت که نوعی سنگ آتش فشانی است تهیه و تولید خواهد گردید. عایق پشم سنگ به عنوان عایق آتش، نقش مهمی در پیشگیری از توسعه حریق دارد و مقاومت آن در برابر حرارت مستقیم آتش بسیار بالا ست و به همین جهت نیز از پشم سنگ در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه ها و عایق کاری کانال ها و لوله ها به کار خواهد رفت. پشم سنگ علاوه بر اینکه یک نوع عایق حرارتی می باشد، از انتقال سر و صدا در ساختمان نیز ممانعت خواهد نمود. توضیح خواهیم داد که این عایق در اشکال تخته ای، رولی، لحافی و پتویی به مصرف کنندگان عرضه می شود. عایق تخته ای برای سقف و دیوارها، عایق لحافی برای کف و عایق پتویی برای موتورخانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این نکته را فراموش نکنید که امکان دارد الیاف پشم سنگ حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد کند (به همین دلیل در هنگام نصب آن ها می بایست حتما از ماسک و دستکش استفاده نمائید).

_ رزین ملامین
رزین ملامین دارای چگالی بسیار کم و فاقد سی اف سی می باشد و به جهت نیز قابلیت انعطاف پذیری بالایی که دارد به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

در انتهای این بخش می بایست نگاهی داشته باشیم به موضوع عایق کاری سقف ساختمان ها. قیمت انواع عایق برای عایق کاری سقف ساختمان را باید بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. هزینه عایق کاری سقف را می توانید با یک تماس تلفنی با تیم پشتیبانی سایت آرین عایق دریابید. بهترین قیمت عایق کاری سقف را به شما ارائه خواهیم کرد. عایق بندی حرارتی سقف به صورت کلی و عایق کاری سقف حیاط خلوت به صورت خاص را به ما بسپارید. توضیح تکمیلی این است که عایق های متفاوت صوتی، حرارتی و رطوبتی وجود دارند که برای موقعیت های مختلف در ساخت و ساز به کاربرده می شوند. قیمت عایق با توجه به نوع، ضخامت، دانسیته و پارامترهای مؤثر دیگر، متفاوت خواهد بود. برای انتخاب و خرید عایق مناسب ابتدا لازم است با توجه به شرایط، نوع و کاربری آن، مشخص شود و سپس با در نظرداشتن پارامترهای مشخصی چون ضخامت عایق مورد نظر، نسبت به خرید آن اقدام گردد. عایق ها نقش منحصربفردی در مقاومت مصالح و تأسیسات و تجهیزات ایفا می نمایند و با ایزوله کردن آن ها، موجبات عمر طولانی و کارکرد مناسب آن ها را فراهم می آورند. ادامه خواهیم داد این نوشتار را با ذکر نکاتی در رابطه با عایق کاری سقف شیروانی.

عایق کاری سقف شیروانی

برای دریافت برخی وضوعات می یست زمانی فراوان را صرف کرد تا به بهترین ننتایج دست پیدا کرد. در راطتای معرفی عایق کاری سقف بایستی به صورت دقیق بررسی های لاز را در دستور کار قرار دهیم تا دریابیم عایق کاری سقف شیروانی به چه صورت انجام خواهد گرفت. به طور کلی می توان بیان کرد این نکته را که عایق کاری سقف ساختمان ها بسیار اهمیت دارد و سبب خواهد شد این امر که صرفه جویی مناسبی در انرژی حاصل آید. بحران ها یکی پس از دیگری به وجود آمده و می بایست مدیریت و رفع شوند تا راهی بیابیم از برای رها شدن از این مخمصه های متعدد و بی پایان. بیان خواهیم کرد که عایق کاری سقف چیست باری دیگر تا به درستی بدانیم چگونگی عایق کاری سقف را. بسیار می توان سخن گفت از عایق کاری انواع سقف ها زیرا اهمیتی خاص دارد در ساختمان سازی و طراحی و معماری. آنچه مسلم است این خواهد بود که پرداختن به این موضوعات موجب می گردد تا شما عزیزان به خوبی بدانید به چه نحو می بایست ورود کنید به انتخاب یکی از انواع روش های عایق کاری سقف. البته میزان قیمت عایق کاری سقف نیز خواهد توانست شما را در برگزیدن یکی از انواع روش عایق کاری سقف یارس رساند. ما برآنیم تا برای تمامی پروژه ها دقیق ترین هزینه عایق کاری سقف را مشخص کنیم تا شما هموطنان گرامی به درستی بدانید بهترین راه برای عایق کاری سقف با صَرفِ چه میزان هزینه ای به سرانجام خواهد رسید. شیوه عایق کاری سقف در برابر گرما و یا عایق کاری سقف در برابر سرما با توجه به مکانی که ساختمان در آن قرار گرفته باید تعیین شود. عایق کاری سقف در برابر صدا در حال حاضر با توجه به هیاهوهای همیشگی شهر ها از اهمیتی خاص برخوردار شده. البته میزان جستجو برای عایق کاری سقف شیبدار و عایق کاری سقف بتنی نیز نشان می دهد که بایستی در این رابطه نیز سخن گوئیم با شما هموطنان گرامی. به هر شکل ممکن همراهی کنید ما را تا بیشتر بدانید در رابطه با عایق کاری سقف شیروانی و یا عایق بندی حرارتی سقف شیبدار. چنانچه درصدد هستید تا از انواع سقف شیروانی برای سقف خانه یا ویلای خود استفاده کنید می بایست بدانید که این ورق‌ ها نیاز به عایق کاری سقف دارند و شما بایستی عایق کاری سقف شیروانی را از نظر دما، رطوبت و صوت انجام دهید. اهمیت عایق کاری سقف شیروانی را بدانید. نکته ابتدایی این است که عایق کاری سقف شیروانی یکی از اصلی ترین مراحل در نصب ورق شیروانی بر روی سقف ساختمان شما به شمار خواهد رفت. نصب سقف شیروانی بدون انجام عایق کاری سقف خواهد توانست مشکلاتی را بروز دهد و ضررهای مالی زیادی را برای شما در پی داشته باشد. از جمله دلایل اهمیت عایق کاری سقف شیروانی می ‌توان به موارد جلوگیری از آسیب سقف شیروانی، حفاظت از وسایل خانه در برابر نفوذ آب باران، صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، و ممانعت از ورود سر و صدای زیاد به محیط خانه اشاره نمود. انواع عایق کاری سقف شیروانی را به نوعی برخواهیم شمرد تا بیشتر بدانید در مورد بهترین طریقه عایق کاری سقف شیروانی. شکی در میان نیست که نصب سقف شیروانی برای ساختمان ‌ها بدون عایق کاری سقف امکانپذیر نخواهد بود و می ‌تواند شما را با مشکلات بزرگی روبرو نماید. به همین دلیل عایق کاری سقف بر اساسدما، رطوبت و صدا در شیروانی ها بایستی به درستی انجام شود. در ادامه شما را با انواع مختلف راه عایق کاری سقف شیروانی آشنا خواهیم کرد.
_ عایق کاری سقف شیروانی بر اساس رطوبت
عایق کاری سقف شیروانی از نظر رطوبت که در اصطلاح عامیانه به آن آب ‌بندی سقف نیز گفته می ‌شود، عملیاتی ست که در طی آن سقف شیروانی به طور کامل در برابر رطوبت نفوذناپذیر خواهد شد. این کار به ویژه در مناطق پر باران از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. عایق‌ بندی ورق شیروانی از رطوبت می ‌تواند به وسیله پوشش ‌های نانو از جنس رزین انجام شود. این پوشش ‌ها از قیمتی پائین و مناسب برخوردار هستند و سطحی شفاف و صاف بر روی سقف ایجاد خواهند نمود.
_ عایق کاری سقف شیروانی بر اساس صدا
عایق بندی سقف شیروانی از نظر صدا نیز می ‌تواند شما را از شر صداهای مزاحم در امان نگاه دارد. البته این عایق برای افرادی که در زمینه موسیقی فعالیت می ‌کنند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه تمایل دارید تا سقف شیروانی خانه، ویلا یا استودیو موسیقی خود را در برابر صوت عایق کنید، پیشنهاد کارشناسان سایت آرین عایق استفاده از فوم ضد صوت خواهد بود.
_ عایق کاری سقف شیروانی بر اساس حرارت
امروزه مصرف بهینه انرژی یکی از مسائل مهمی به شمار می آید که در ساختمان ‌سازی مورد توجه قرار گرفته. به همین جهت نیز عایق کردن ساختمان از نظر حرارت و دما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. بهره گیری از عایق کاری سقف شیروانی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سبب کاهش هزینه ‌های مصرف انرژی نیز خواهد گردید. با توجه به نکات گفته شده، شما بایستی در هنگام نصب و اجرای سقف شیروانی، عایق کاری سقف را نیز به وسیله متریال ‌هایی از جمله پشم شیشه پتویی، فوم‌های یونولیتی، پلی اتیلن، و پلی ‌اورتان انجام دهید. استفاده از این متریال‌ ها سبب عایق شدن سقف در برابر حرارت و برودت خواهد شد.

معایب عدم عایق کاری سقف شیروانی را متذکر خواهیم شد. عدم کنترل رطوبت: سقف شیروانی حلبی بدون عایق کاری سقف ممکن است رطوبت را در ساختمان به شکل نامناسب کنترل کند. این موضوع ممکن است منجر به مشکلات مانند ترشح آب، تشکیل عفونت و خرابی دیوار ها و ساختمان گردد. نفوذ رطوبت: عدم عایق کاری سقف شیروانی حلبی می ‌تواند باعث نفوذ رطوبت به داخل ساختمان شود. این موضوع ممکن است سبب رشد قارچ و پوسیدگی ساختمان شود و سبب آسیب به سازه و دیوارها گردد. هزینه ‌های انرژی بیشتر: بدون عایق کاری سقف شیروانی حلبی، هزینه ‌های انرژی برای سیستم‌ های گرمایشی و سرمایشی بیشتر خواهد شد. عدم حفظ حرارت و سرما در ساختمان سبب خواهد شد تا سیستم‌ های گرمایشی و سرمایشی بیشتر فعالیت داشته باشند و هزینه ‌های بیشتری برای انرژی مصرفی به همراه بیاورند. تلفات حرارتی: عدم وجود عایق حرارتی در سقف شیروانی حلبی ممکن است منجر به تلفات حرارتی در ساختمان شود. در فصول سرد، گرما به‌ راحتی از طریق سقف شیروانی نفوذ کرده و در فصول گرم، حرارت خارجی به داخل ساختمان وارد خواهد شد. هدر رفت انرژی: عدم عایق کاری سقف شیروانی حلبی می‌تواند سبب هدررفت انرژی در ساختمان شود. انرژی برای گرم کردن و سرما کردن ساختمان به صورت ناکارآمد صرف شده و هزینه‌ های انرژی بالا را به دنبال خواهد داشت.

عایق همه کاره نانو بهترین محصول برای عایق سقف شیروانی به شمار می آید. بهترین محصول که جایگزین ایزوگام نیز می باشد عایق همه کار نانو خواهد بود. این محصول الاستومری پایه حلال محصولی مدرن و جدید در صنعت نانو بوده که هفت برابر خودش کشش دارد. در برابر رطوبت هم بسیار مقاوم تر از تمامی عایق های رطوبتی موجود در بازار خواهد بود. کاربرد عایق همه کاره حهت عایق کاری سقف شروانی را باید توضیح دهیم. جهت درزگیری و ترک گیری و ترمیم و آب بندی و عایق کاری سقف بدون نیاز به توری برای کلیه سطوح بتنی، فلز، ایرانیت، چوب، حلبی، سنگ، سرامیک، سیمان، فایبرگلاس، پلاستیک، ایزوگام، و ... استخر، جکوزی، پشت بام بتنی، سقف شیروانی و حلبی و ایرانیتی و فلزی، تراس، بالکن، سرویس بهداشتی و چاله آسانسور، و ... صورت خواهد پذیرفت. مزایای استفاده مواد نانو در عایق کاری سقف شیروانی بر همگان روشن شده. استفاده از مواد نانو در عایق کاری سقف شیروانی، به مزایای بسیاری برای ساختمان و ساکنان آن منجر خواهد شد. حفاظت از محیط زیست (مواد نانو، به سبب استفاده کمتری از منابع طبیعی در تولید و نیز کاهش مصرف انرژی در ساختمان، به حفظ محیط زیست کمک خواهند کرد. با استفاده از این مواد در عایق کاری سقف شیروانی می‌ توانید به کاهش اثرات مخرب بر محیط زیست و حفظ منابع طبیعی یاری رسانید). مقاومت در برابر رطوبت (مواد نانو دارای خواص آب‌گریزی و آب ‌بندی قوی هستند. با استفاده از این مواد در عایق کاری سقف شیروانی قادر خواهید بود از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری کنید و از آسیب‌ های احتمالی ناشی از رطوبت محافظت نمائید). بهبود عمر مفید ساختمان (با استفاده از مواد نانو در عایق کاری سقف شیروانی خواهید توانست عمر مفید ساختمان را به طور قابل توجهی افزایش دهید. این مواد مقاوم در برابر عوامل مختلف مانند آب، رطوبت، خوردگی و تغییرات دما هستند که به معنی کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر ساختمان خواهد بود). مقاومت در برابر قارچ و پوسیدگی (مواد نانو دارای ویژگی‌ های ضدباکتریالی و ضدقارچی هستند. با استفاده از این مواد در عایق کاری سقف شیروانی خواهید توانست به راحتی از رشد قارچ ‌ها و باکتری ‌ها در سطح ساختمان جلوگیری نموده و از تخریب و تضعیف ساختمان ممانعت کنید). کاهش انتقال حرارت (مواد نانو، به عنوان عایق‌ های حرارتی، توانایی بسیار بالایی در کاهش انتقال حرارت دارند. با استفاده از این مواد در عایق کاری سقف شیروانی قادر خواهید بود از افزایش دما در تابستان و کاهش آن در زمستان جلوگیری نمائید. این امر موجب کاهش نیاز به سیستم ‌های گرمایشی و سرمایشی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه ‌های انرژی خواهد گردید). به طور خلاصه می توان عنوان کرد که استفاده از مواد نانو در عایق‌کاری سقف شیروانی مزایای فراوانی از جمله کاهش انتقال حرارت، مقاومت در برابر رطوبت و قارچ، بهبود عمر مفید ساختمان و حفاظت از محیط زیست را به همراه دارد. با این مواد، می ‌توانید به افزایش راحتی و کیفیت زندگی در داخل ساختمان خود بپردازید. بهترین وسیله عایق کاری سقف را به کار خواهیم گرفت تا خاص ترین نحوه عایق کاری سقف را تقدیم حضور تان کنیم.

چگونگی عایق کاری سقف شیروانی با پشم شیشه را می بایست بدانید. عایق کاری سقف شیروانی با استفاده از پشم شیشه به دلیل خواص حرارتی برتر، مقاومت در برابر رطوبت و ضد آتش بودن پشم شیشه، به عنوان یک روش مؤثر و اقتصادی برای بهبود عملکرد حرارتی و انرژی ساختمان توصیه خواهد شد. عایق کاری سقف شیروانی با استفاده از پشم شیشه یکی از روش‌ های معمول و عالی در عایق کاری سقف ساختمان شمرده می شود. همانگونه که پیش از این نیز عنوان کردیم پشم شیشه یک نوع عایق حرارتی ست که از جذب و نگهداری حرارت مؤثری برخوردار است. برای انجام عایق کاری سقف شیروانی با پشم شیشه، مراحل خاصی را باید پی گیرند. آماده سازی سطح: پیش از نصب پشم شیشه می بایست سطح سقف شیروانی را آماده کنید. از پاکسازی و برداشتن هر گونه آلودگی، ضدعفونی کردن سطح و تمیزکردن آن استفاده نمائید. قطعه ‌بندی پشم شیشه: پشم شیشه را بر اساس اندازه و شکل سطح سقف شیروانی قطعه ‌بندی کنید. می‌توانید از ابزارهای برش مانند چاقوی پشم شیشه یا قطعه ‌بندی با دست استفاده کنید. نصب پشم شیشه: قطعات پشم شیشه را به طور محکم در سقف شیروانی قرار دهید. برای اتصال قطعات پشم شیشه با یکدیگر خواهید توانست از چسب ساختمانی یا نوار چسب بهره گیرید. پاسخ به این پرسش بسیار  ساده خواهد بود که برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم. تنها نیاز است وارد سایت آرین عایق شوید و به این پاسخ رسید. بهترین راه برای عایق کاری سقف حمام و عایق کاری سقف حیاط خلوت را از تیم تخصصی آرین عایق بخواهید. اصلاح و تنظیمات: پس از نصب پشم شیشه، اطمینان حاصل کنید که تمام سطح سقف شیروانی به خوبی تحت تأثیر قرار گرفته و هیچ نقطه ناکارآمد یا باز رها نگردیده. در صورت لزوم، اقدام به تنظیم و اصلاح قطعات پشم شیشه نمایید. پوشش دهی: پس از نصب پشم شیشه، سطح سقف شیروانی را با پوششی مناسب پوشانده و از نفوذ رطوبت و آب جلوگیری کنید. قادر خواهید بود از پوشش‌ های ممبرانی یا مواد ضدآب بهره گیری کنید. حال بایستی در رابطه با معایب استفاده از پشم شیشه در عایق کاری سقف شیروانی نیز سخن گوئیم. استفاده از پشم شیشه در عایق کاری سقف شیروانی مزایای بسیاری دارد ولیکن برخی معایب را نیز می ‌توان در نظر گرفت. در ادامه به برخی از معایب استفاده از پشم شیشه در عایق کاری سقف شیروانی اشاره خواهیم کرد. مسأله دسترسی و تعمیرات به هنگام استفاده از این این نمونه عایق برای عایق کاری سقف شیروانی وجود خواهد داشت. هنگام انجام تعمیرات یا تغییرات در ساختمان، پشم شیشه ممکن است مانع از دسترسی آسان به ساختار سقف شیروانی شود. این موضوع ممکن است مشکلاتی را در تعمیر و نگهداری ساختمان به وجود آورد. تنفس نکردن ساختمان را می توان از جکله معایب پشم شیشه برای عایق کاری سقف شیروانی دانست. پشم شیشه به دلیل جذب و نگهداری حرارت قادر خواهد بود از تنفس ساختمان و تعادل رطوبت در آن ممانعت نماید. این مورد ممکن است منجر به تشکیل رطوبت و مشکلات جانبی مانند ترشح و تراکم بخار آب گردد. محدودیت در انتقال حرارت در این عایق وجود دارد. بدانید که پشم شیشه از جمله مواد عایق حرارتی به شمار می آید که از انتقال حرارت جلوگیری خواهد نمود. این ممکن است در مواردی که نیاز به انتقال حرارت از ساختمان به محیط خارجی وجود دارد، مشکلاتی را ایجاد نماید. احتمال تحریک آلرژی وجود دارد. پشم شیشه ممکن است برخی از افراد را به عنوان آلرژن تحریک کند و عوارضی مانند آلرژی و التهاب را در آن ها ایجاد کند. در صورت نصب نامناسب یا مداوم برخورد با پشم شیشه بدون استفاده از محافظت مشخص، ممکن است به تحریک پوست، چشم‌ ها و دستگاه تنفسی منجر گردد. به هر شکل ممکن برای جلوگیری از این معایب و بهره ‌بردن از مزایای پشم شیشه در عایق کاری سقف شیروانی می بایست در نصب، استفاده و نگهداری آن دقت کرد و نکات ایمنی و بهداشتی مربوطه را رعایت کرد. ادامه می دهیم این نوشتار را با بررسی وضوع عایق کاری سقف پارکینگ.

عایق کاری سقف پارکینگ

یکی از مهمترین مواردی که به هنگام عایق کاری انواع سقف ها می بایست به آن توجه کرد همانا عایق کاری سقف پارکینگ خواهد بود. در راستای معرفی عایق کاری سقف ساختمان نوبت به آن رسیده تا بدانیم عایق کاری سقف پارکینگ به چه صورت انجام می شود و به چه نحو می توان این امر را در دستور کار قرار داد. حال که دریافتید عایق کاری سقف چیست و چگونگی عایق کاری سقف را دانستید نباید از دیگر موارد حذر کرد. کارشناسان سایت آرین عایق همواره تلاش داشته اند که تمامی موارد را در رابطه با مباحث گوناگون انتقال دهند به شما هموطنان گرامی. پس از آنکه در مورد عایق کاری سقف شیوانی سخن به میان آوردیم بنا به خواست شما درصدد هستیم تا بگوئیم همه چیز را در مورد عایق کاری سقف پارکینگ. در حال حاضر تمامی ساختمان ها نوساز بایستی دارای پارکینگ باشند تا تردد در کوچه ها و خیابان ها ساده تر روان تر باشد. به همین جهت موضوع پارکینگ از اهمیتی وافر برخوردار شده. مسلما عایق کاری سقف پارکینگ نیز به همین جهت دارای اهمیت بوده و ما را بر آن داشته تا بگوئیم روش عایق کاری سقف پارکینگ ها به چه نحو خواهد بود. بدانید که پس از اتمام این نوشتار خواهیم دانست برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم و قیمت عایق کاری سقف چه میزان خواهد شد. از دیگر سو نیز با خوانش این متون پی می بریم که به چه دلیل اهمیت دارد عایق کاری سقف در برابر گرما و عایق کاری سقف در برابر سرما. تلاش خواهیم کرد به درستی عنوان کنیم شناخت بهترین راه برای عایق کاری سقف را تا به این ترتیب بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید برای بهره گیری از مزایای عایق کاری سقف در برابر صدا. در حال حاضر سایت آرین عایق به عنوان اصلی ترین مرکز برای عایق کاری سقف حیاط خلوت و عایق کاری سقف حمام و عایق کاری سقف شیبدار شناخته شده است از سوی هموطنان مان در سراسر کشور. بدانید که کاهش هزینه‌ های سرمایشی و گرمایشی با عایق کاری سقف پارکینگ در دستور کار قرار خواهد گرفت به سادگی. توضیح تکمیلی این است که یکی از فاکتورهای مهم در معماری و ساختن بناهای مختلف، ایجاد شرایطی مناسب و منحصربفرد از نظر دمایی ست. این موضوع در ساختمان‌ های مسکونی در راستای ایجاد رفاه حال برای ساکنین و از طرفی کاهش هزینه ‌ها اهمیت وافری پیدا خواهد کرد. در صورتی که به دنبال یک عایق مناسب برای پوشش سقف پارکینگ خود هستید قادر خواهید بود از انواع عایق کاری سقف حرارتی بهره گیرید. عایق کاری سقف پارکینگ از نوع حرارتی، عایقی خاص و با کاربردهای پرشمار است که چنانچه به شکل صحیحی از آن بهره گیری نمائید خواهد توانست برای سالیان متمادی به بهترین شکل ممکن از سقف شما محافظت به عمل آورد. طی چند سال اخیر انواع عایق کاری سقف پارکینگ در مدل‌ های گوناگون و با قیمت ‌های خاص در اختیار کاربران قرار گرفته ‌اند. این به معنای آن است که شما قادر خواهید بود به سادگی و با توجه به نیاز خود آن‌ ها را انتخاب و در سقف پارکینگ مد نظر خود نصب کنید. منظور از عایق کاری سقف حرارتی را تشریح می کنیم. انواع نمونه عایق کاری سقف حرارتی عناصری کلیدی به منظور حفظ دمای داخلی یک ساختمان محسوب می گردند. با استفاده از عایق حرارتی قادر خواهید بود نسبت به کاهش انتقال حرارت از یک فضای گرم به فضای سرد یا بالعکس جلوگیری نمائید. این نوع مقاومت حرارتی عایق نشان از توانایی بالای آن در مواجه با انتقال حرارت دارد. به همین دلیل نیز مصرف انرژی کمتری در فضا وجود خواهد داشت به این جهت که هدررفت انرژی به طور قابل ملاحظ ه‌ای کاهش پیدا خواهد داشت. به طور کلی می توان عنوان کرد این نکته را که انواع عایق کاری سقف پارکینگ از نوع حرارتی عملکرد متفاوتی دارند. برای نمونه عایق ‌های ضخیم ‌تر عملکرد بهتری از خود نشان داده و به همین ترتیب عایق ‌های نازک ‌تر عملکرد عایقی ضعیف ‌تری خواهند داشت. در ضمن مواد تشکیل ‌دهنده عایق کاری سقف پارکینگ نیز متنوع می باشد. به عنوان مثال انواع فوم ‌های پلی ‌استایرن، الیاف شیشه ‌ای یا سایر انواع عایق، هر یک ویژگی ‌های منحصر‌بفردی دارند. به طور کلی، انتخاب و نصب عایق حرارتی سقف منجر به آرامش، راحتی، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی اقتصادی خواهد گردید. نهایتا نیز می بایست به این نکته مهم و کاربردی اشاره نمائیم که انتخاب عایق حرارتی مناسب بر اساس منطقه جغرافیایی و شرایط محیطی ساختمان بسیار حیاتی ست. طریقه عایق کاری سقف را برای شما تشریح می کنیم در ادامه این نوشتار.

طبقه ‌بندی عایق کاری سقف پارکینگ از نوع حرارتی را به لحاظ نوع عملکرد شان تشریح می کنیم.
_ ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که پیش از خرید و نصب عایق حرارتی برای سطوحی مانند سقف می بایست به نوع عملکرد این عایق ‌ها نیز توجه داشته باشید. یکی از انواع عایق کاری سقف پارکینگ، عایق همرفتی ست. به طور اصولی می توان اشاره کرد که یکی از روش ‌های متداول جابجایی هوا، مسأله همرفت. مطابق اصول همرفت برخی از محصولات دارای قابلیتی تحت عنوان گذر حرارتی خواهند شد. در این شرایط به وجود آمده عایق ‌های حرارتی از جنس پشم شیشه خواهند توانست تا حد بسیاری زیادی از جریانات همرفتی ممانعت نمایند. دلیل اصلی این است که در این نمونه عایق ‌ها، حباب ‌های هوا در میان الیاف هستند و به همین دلیل نیز جریان همرفت تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.
_ عایق منعکس‌ کننده حرارتی سقف پارکینگ ویژگی ‌هایی منحصربفرد دارد. دومین دسته از عایق کاری سقف پارکینگ از نظر حرارتی، عایق ‌های منعکس‌کننده خواهند بود. به این شکل که انتقال پیدا کردن گرما را در قالب تشعشع متوقف خواهند کرد. این نمونه های عایق کاری سقف پارکینگ ترجیحا می بایست از جنس ‌های فلزی انتخاب شوند تا از انعکاس گرما و خروج آن جلوگیری گردد. البته دقت داشته باشید که نصب این نمونه های عایق کاری سقف پارکینگ می بایست به خوبی انجام شود تا قابلیت خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند. البته بایستی دقت داشته باشید که نصب این نوع عایق کاری سقف می بایست به شکل اصولی انجام شود تا بتوانند قابلیت‌ های خود را به بهترین وجه حفظ نمایند. جدید ترین راه عایق کاری سقف را به شما نشان می دهیم به هنگامی که در خدمت تان باشیم. نحوه عایق کاری سقف می تواند نشان داشته باشد از میزان تخصص یک تیم که مدعی ست بهترین ابزار و وسیله عایق کاری سقف را به کار می گگیرد از برای انجاتم یک پروژه عایق کاری سقف.
_ انواع عایق کاری سقف پارکینگ به لحاظ رطوتی را باید بیان کنیم. سومین نوع عایق کاری سقف پارکینگ، عایق ‌های رطوبتی می باشند. به طور کلی می بایست عنوان کنیم که نفوذ کردن رطوبت به فضای درونی عایق‌ها منجر به کاهش قابلیت ‌های آن‌ها شده و به همین دلیل نیز برخی از این محصولات به عایق رطوبتی مجهز شده و به همین جهت در مقایسه با سایر نمونه های عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد. به همین جهت چنانچه در پی خرید عایق حرارتی برای محیط‌ های مرطوب هستید، حتما می بایست به این قابلیت توجه ویژه داشته باشید.

عایق حرارتی مناسب برای سقف پارکینگ چه خصوصیاتی می بایست برخی خصوصیات خاص را داشته باشند. پروسه شنایایی بهترین عایق کاری سقف پارکینگ بر اساس نیاز شخصی، شرایط اقلیمی و محیطی انجام خواهد گرفت. در واقع بهترین از نگاه و نیاز های هر صنعت و سازه متفاوت یمی باشد. شما با درک ویژگی‌ های بهترین عایق حرارتی سقف قادر خواهید بود به خوبی تجزیه و تحلیل نمائید. عایق برای عایق کاری سقف می بایست از مقاومت مناسبی در برابر اشعه‌ ماوراء بنفش و نور خورشید برخوردار باشد. این ویژگی به حفظ کیفیت و عمر مفید عایق در معرض تابش نور خورشید کمک شایان توجهی خواهد نمود. عایق کاری سقف منایب نمی بایست محیطی مناسب برای تکثیر میکروب ایجاد نماید. این ویژگی از دو منظر اهمیت پیدا می کند. حفظ سلامت ساختمان و پیشگیری از خرابی‌ های ناشی از رشد میکروب ‌ها در این نوع عایق مدنظر قرار خواهد گرفت. بهترین عایق حرارتی برای عایق کاری سقف پارکینگ می بایست با مقاومت مطلوب و طول عمر بالایی قابلیت استفاده داشته باشد. به این ترتیب قادر خواهید شد شاهد یک عملکرد عالی در کاربرد و کاهش هزینه ‌های عایق کاری سقف مجدد باشید. عایق کاری سقف می بایست توانایی مقاومت در برابر انتقال حرارت از خارج به داخل و بالعکس را داشته باشد. این ویژگی موجب خواهد شد تا کمترین میزان هدررفت انرژی را شاهد باشید و دمای محیط را خیلی سریع تنظیم نمائید. عایق حرارتی برای انواع عایق کاری سقف می بایست حتما دارای چگالی مناسبی باشد که به توانایی انجام وظیفه حرارتی خود در محیط مورد استفاده کمک نماید. بهترین عایق برای عایق کاری سقف بایستی چگالی متناسب با نیاز‌های ساختمان و محیط داشته باشد. می بایست انواع عایق کاری سقف ساختمان توانایی مقاومت در برابر فشارهای مکانیکی را داشته باشد. بروز حوادث، فشار و ضربه از اصلی‌ترین دلایلی ست که می‌تواند دفرمگی را ایجاد نماید. عایق کاری سقف  می بایست در روبرو شدن با مواد شیمیایی دچار تغییرات و واکنش نشود. همین موضوع موجب افزایش طول عمل و مدت زمان استفاده از عایق کاری سقف ساختمان خواهد گردید. بدانید که عایق کاری انواع سقف ها بایستی قابلیت حفظ کیفیت و ساختار خود را در معرض دماهای بسیار بالا مثل حریق داشته باشد. این ویژگی به شدت در ایمن سازی یک محیط اثرگذار خواهد بود.

گزینه ‌های پیش روی کارفرمایان برای استفاده از عایق کاری سقف پارکینگ را به شما معرفی می کنیم در این فرصت.
_ یکی از انواع عایق حرارتی مورد استفاده در سقف، عایق حرارتی پلی اورتان می باشد. این عایق برای عایق کاری سقف پارکینگ مقاومت حرارتی و عایق‌کاری مناسبی دارد و از آن اغلب در ساختمان ‌ها، سوله‌ های صنعتی و همینطور مرغداری ‌ها استفاده خواهد شد. پلی اورتان ضخامت نسبتا کمی داشته و در بازار آن را به عنوان یک عایق حرارتی قدرتمند می ‌شناسند. پلی اورتان همچنین توان آن را دارد که خرابی و فساد ناشی از رطوبت را به حداقل برساند. از طرفی پلی اورتان وزن سبکی نیز دارد و نصب آن به سادگی انجام خواهد شد. در ادامه این بخش دیگر انواع عایق برای عایق کاری سقف پارکینگ را به همراه ویژگی ‌های آن‌ ها به شما معرفی خواهیم کرد.
_ عایق حرارتی ساخته شده با تخته ‌های فیبری را از یاد نبرید. انواع تخته فیبری کاربرد وسیعی در زمینه ایجاد یک عایق مناسب دارند. این دسته از عایق ‌های حرارتی برای عایق کاری سقف را به عنوان عایق صوتی نیز می ‌شناسند. جنس این عایق ‌ها عموما از پشم نمد و همینطور الیاف گیاهی ست. از جمله مزایای این عایق ‌های حرارتی می ‌توانیم به مقاومت بالا در مقابل فشار های مکانیکی و حرارت بالا اشاره کنیم که از گزینه ‌های ثابت به منظور استفاده در سقف پارکینگ می باشند.
_ عایق حرارتی پشم سنگ با مواد معدنی و سنگ بازالت آتشفشانی می تواند به عنوان عایقی مناسب برای عایق کاری سقف پارکینگ باشد. یکی از انواع عایق حرارتی برای سقف پارکینگ، عایق حرارتی پشم سنگ می باشد که از مواد معدنی و سنگ بازالت آتشفانی ساخته خواهد شد. این عایق مقاومت بالایی در برابر گرما دارد و به همین خاطر می‌ تواند به عنوان یک عایق حرارتی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. این عایق همچنین سطح مقاومت مطلوبی را در برابر ضربات مکانیکی از خود نشان خواهد داد. عایق کاری سقف بتنی را نباید ساده انگاشت و به متخصصین این امر مراجعه نمود. همه چیز را به اطلاع تان خواهیم رساند در این رابطه. همچنین در مورد هزینه عایق کاری سقف نیز می بایست اطلاعاتی دقیق داشته باشید تا با اطمینان خاطر اقدام نمائید برای بهره بردن از محاسن عایق بندی حرارتی سقف.
_ عایق حرارتی سقف ایزوهم طول عمر بالایی دارد و بسیار عالی عمل خواهد کرد. عایق حرارتی ایزوهم دارای طول عمر بسیار بالایی است. این عایق با دارا بودن ضریب هدایت بالا، مقاومت عالی در برابر آب و رطوبت، و انعطاف ‌پذیری مطلوب موفق به جذب بسیاری از افراد فعال در این حوزه شده. بدانید که استفاده از این نمونه عایق برای عایق کاری سقف در فضا های صنعتی، مرغداری‌ ها و سازه‌ های تجاری رایج می باشد.
_ عایق حرارتی یونولیت برای سقف پارکینگ می تواند بسیار کارآ باشد. باید این نکته را همواره در ذهن داشته باشید که یونولیت متداول ‌ترین عایق حرارتی به شمار می آید که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. استفاده از این نوع عایق علاوه بر حرارت باعث عایق صوتی و همینطور مقاومت از سازه در برابر زلزله می ‌شود. در بین عایق ‌های حرارتی این عایق قیمت به نسبت بالاتری دارد.
_ عایق حرارتی سقف الاستومری انعطاف‌پذیری فوق ‌العاده بالایی دارد. انواع عایق حرارتی سقف الاستومری عموما از نیتریل فوم ساخته خواهند شد. این نمونه عایق ها برای عایق کاری سقف پارکینگ بسیار انعطاف ‌پذیر بوده و حتی به منظور عایق کاری لوله ها نیز از آن ‌ها استفاده خواهد شد. از جمله مزایای این نوع عایق برای سقف پارکینگ می ‌توانیم به عملکرد مناسب در برابر حرارت و همینطور بخار هوا اشاره نمائیم.

در خرید عایق حرارتی برای سقف پارکینگ می بایست به برخی نکات توجه داشته باشید. به طور کلی در زمان خرید عایق حرارتی مناسب برای عایق کاری سقف می بایست خصوصیات این محصول را به خوبی بشناسید. دلیل اصلی این است که در این شرایط است که قادر خواهید شد بهترین عایق کاری سقف پارکینگ را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. با توجه به نکاتی که در ادامه این بخش به شما خواهیم گفت می ‌توانید با پرداخت کمترین هزینه، اقدام به خرید محصولی مناسب و با کیفیت کنید. از جمله نکات خرید عایق حرارتی برای این فضا می ‌توانیم به این موارد اشاره نمائیم. عموما عایق حرارتی پشم شیشه را به منظور عایق کاری سقف مناسب نمی ‌دانند. دلیل این است که وزش باد به تدریج قادر خواهد بود سبب جابجایی این عایق گردد. چنانچه عایق حرارتی آب را جذب می ‌کند، اطمینان حاصل کنید که لوله ‌های آب سالم باشند. دلیل اصلی این است که جذب آب از سوی عایق می ‌تواند خطراتی را برای شما به همراه داشته باشد. عایق مورد استفاده شما نمی بایست فرمالدئید داشته باشد. زیرا که ماده ‌ای سرطانزا به شمار می آید. طول عمر عایق برای عایق کاری سقف نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهمی ست که می بایست حتما در زمان خرید این محصول به آن دقت کنید. توضیح تکمیلی این است که عایق حرارتی چنانچه طول عمر پایینی داشته باشد، تنها سبب افزایش هزینه ‌های شما در زمان اجرا خواهد گردید. آن عایق‌ های حرارتی که از پلی استر تولید می ‌شوند، قابل اشتعال هستند. به همین دلیل نیز نمی ‌توان از این دسته از عایق ‌ها برای سقف پارکینگ بیمارستان ‌ها یا فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای استفاده نمود. حال بایستی در مورد عایق کاری سقف فلزی به ذکر نکاتی چند بپردازیم.

عایق کاری سقف فلزی

آغاز می کنیم بازگو کردن نکاتی مهم را در مورد اینکه عایق کاری سقف فلزی به چه دلیل اهمیت دارد. البته در بخش های مختلف این نوشتار و بالاخص در هنگامی که بیان می کردیم عایق کاری سقف چیست و چگونگی عایق کاری سقف به چه شکل خواهد بود بیان کردیم برخی نکات را در مورد عایق کاری سقف فلزی ولیکن بایستی به صورت دقیق بررسی های لازم را در دستور کار قرار دهیم تا در این مجال نیز نگاهی داشته باشیم به عایق کاری سقف ساختمان های فلزی. به صورت کلی می توان عنوان کرد این نکته را که عایق کاری انواع سقف ها تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر هستند ولیکن نمی توان گذر کرد از این مبحث که عایق کاری سقف شیروانی و یا عایق کاری سقف پارکینگ در اجرا می توانند دارای تفاوت هایی نیز باشند. به همین دلیل است که تلاش تیم کارشناسی سایت آرین ایق بر لاین امر استوار گردیده تا به صورت دقیق بررسی نمایند تمامی این موضوعات را به صورت همه جانبه. تماس ها برقرارا گردیده اند که همگی نشان خواهند داد این تن نزدیک و نزدیک تر می گردد به هیچ. آچه در ذهن می باشد را نمی توان به مانند همیشه تاریخ بر این صفحه سپیدتن آورد زیرا کماکان نتیجه ای درخور شکل نگرفته و ما نخواهیم توانست ذهن را رها سازیم به وقت نگاشتن در مورد اینکه بهترین راه برای عایق کاری سقف چیست و یا در آن زمان که قصد کرده ایم بگوئیم نکاتی را در مورد هزینه عایق کاری سقف. دست گارنده به معنایی عیق بسته است ولیکن رها می ساهت ذهن را تا بگوید از زمان هایی که در ذهن می آید و بازگو می کند همه چیز را. احساس باید داشت در هنگامی که بازگو می شود نکاتی مهم در مورد نحوه عایق کاری سقف در پروژه های گوناگون. نیک می دانیم که عایق کاری سقف در برابر سرما و عایق کاری سقف در برابر صدا و عایق کاری سقف در برابر گرما دارای وجوه اشتراکی هستند و در برابر عایق کاری سقف شیبدار و عایق کاری سقف حمام و یا عایق کاری سقف حیاط خلوت بایستی برخی نکات خاص را مدنظر قرار داد. به سراغ موضوعی مهم آمده ایم تا بگوئیم عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی چیست. یکی از مباحث مهم در ساختمان ‌های مختلف مربوط به صرفه ‌جویی در مصرف انرژی خواهد بود. به همین دلیل در زمان ساخت از برخی مواد و مصالح به منظور کاهش مصرف انرژی در ساختمان استفاده خواهد شد. انواع حرارتی برای عایق کاری سقف یکی از اصلی ترین متریال به منظور کاهش مصرف انرژی در ساختمان ‌ها می باشند که در قسمت ‌های مختلف به کار گرفته خواهند شد. عایق حرارتی سقف فلزی و نیز انواع عایق برای عایق کاری سقف شیروانی یکی از پرکاربردترین انواع عایق حرارتی به حساب خواهند آمد که قادر خواهند بود هدررفت انرژی از این سطح را به میزان قابل توجهی کاهش داد. معرفی عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی را در دستور کار قرار خواهیم داد. توضیح تکمیلی این است که یکی از ملزومات پوشش سقف در ساختمان ‌ها و سازه ‌های مختلف، عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی می باشد که نقش مهمی در صرفه ‌جویی در انرژی دارد. در کشور ما بیش از چهل درصد مصرف انرژی مربوط به ساختمان ‌ها و سازه‌ های مختلف می ‌شود و به همین دلیل عایق حرارتی یک راه‌ حل کاملا مناسب به حساب خواهد آمد که می ‌تواند تا حدود پنجاه درصد از مصرف انرژی در ساختمان‌ ها را کاهش داده و از هدررفت آن ممانعت نماید. در پوشش سازه‌ های فضاکار و ساخت سقف ‌های فلزی عموما از یک لایه عایق حرارتی به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی استفاده خواهد شد. عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی در واقع پوششی ست که قادر خواهد بود به میزان قابل توجهی هزینه ‌های مصرف انرژی در ساختمان‌ ها و سازه‌ های گوناگون را کاهش محسوسی دهد. باید بدانید که چگونه یک عایق حرارتی مناسب برگزینید. عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی می بایست دارای یک سری شاخصه و ویژگی ‌ها باشد تا بتوان آن را به عنوان عایق حرارتی در سقف و سایر قسمت ‌های سازه و ساختمان مورد استفاده قرار دارد. از خاص ترین ویژگی ‌های یک عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی می ‌توان به خنثی بودن از لحاظ شیمیایی (با مواد شیمیایی وارد واکنش نشوند)، مقاومت بالا در برابر میکروارگانیسم ‌های مختلف مانند میکروب و قارچ و ... ، ثابت نگاه داشتن ضریب انتقال حرارت و بهبود بخشیدن به عملکرد حرارتی، مقاومت بالا در برابر حریق و آتش ‌سوزی و تأمین امنیت سازه و ساختمان در برابر این نوع حوادث، و مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش و اثرات مخرب ناشی از این اشعه اشاره نمود. انتخاب عایق مناسب برای عایق کاری سقف فلزی را معرفی می کنیم. برای انتخاب عایق مناسب برای عایق کاری سقف فلزی می بایست عوامل مختلفی را در نظر گرفت که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود. نوع سقف از اهمیت خاصی برخوردار است. بدانید که برای عایق کاری انواع مختلف سقف، از عایق های مختلفی استفاده می شود. شرایط آب و هوایی منطقه بسیار اهمیت خواهد داشت. بدانید این نکته کاربردی را که در مناطقی که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند می بایست حتما از عایق هایی برای عایق کاری سقف فلزی بهره برد که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند. میزان بودجه را نمی توان نادیده انگاشت.توضیح این است که قیمت انواع مختلف عایق ها، متفاوت خواهد بود.

مزایای عایق کاری سقف فلزی بسیار زیاد است. باید اشاره کنیم به این وضوع که عایق کاری سقف فلزی مزایای مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان این موارد اشاره داشت. کاهش صدا را نباید از یاد برد. عایق کاری سقف فلزی قادر خواهد بود به کاهش صداهای مزاحم از محیط بیرون کمک نماید. کاهش اتلاف انرژی از اصلی ترین مزایای این روش می باشد. عایق کاری سقف فلزی، با جلوگیری از انتقال حرارت از محیط بیرون به داخل ساختمان موجب می شود که دمای داخل ساختمان در فصل تابستان خنک تر و در فصل زمستان گرم تر بماند. این امر، می تواند منجر به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های انرژی شود. افزایش عمر سازه را می توان با استفاده از عایق کاری سقف فلزی شاهد بود.. بدانید که عایق کاری سقف فلزی می تواند به محافظت از سازه در برابر عوامل مختلف محیطی مانند رطوبت و گرما،کمک شایان توجهی داشته باشد. این امر، می تواند موجب افزایش عمر سازه شود. افزایش راحتی ساکنین را می توان از خاص ترین مزایای عایق کاری سقف فلزی دانشت. عایق کاری سقف فلزی سبب می شود که دمای داخل ساختمان، در طول سال پایدارتر بماند. این امر خواهد توانست موجب افزایش آسایش ساکنین شود. نکات مهمی در عایق کاری سقف فلزی وجود دارد که باید از آن ها مطلع باشید. عایق کاری سقف فلزی، یکی از اقدامات مهمی ست که میی بایست حتما برای کاهش اتلاف انرژی و صرفه جویی در هزینه های انرژی انجام شود. انتخاب عایق مناسب، با توجه به عوامل مختلفی، اهمیت زیادی دارد. برای عایق کاری سقف فلزی می بایست حتما نکات مهمی را در نظر گرفت. این نکات را برخواهیم شمرد. عایق برای عایق کاری سقف فلزی می بایست به صورت یکنواخت و بدون درز اجرا شود. هرگونه درز یا شکاف در عایق قادر خواهد بود سبب انتقال حرارت شود. سطح سقف می بایست به صورت دقیق و کامل تمیز و خشک باشد. هرگونه آلودگی یا رطوبت روی سطح سقف، می تواند موجب کاهش عملکرد عایق شود. عایق بایستی به درستی درزبندی شود. درزبندی صحیح عایق خواهد توانست از انتقال حرارت جلوگیری نماید.

معیاب عایق های حرارتی برای عایق کاری سقف را برخواهیم شمرد. عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی در انواع مختلف در کنار مزایایی که دارند، از برخی معایب نیز برخوردار هستند که در زمان خرید و انتخاب می بایست حتما مورد توجه قرار بگیرند. از مهمترین معایب انواع حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی می توان به این موارد اشاره نمود. بهره برداری از این روش در ساختمان ‌های قدیمی مناسب نخواهد بود. استفاه از عایق‌ های حرارتی برای عایق کاری سقف در ساختمان ‌های نوساز نسبت به روش‌ های قدیمی هزینه بیشتری در پی خواهد داشت. لایه‌ هایی که از خارج عایق کاری سقف می‌ شوند مانند ساختمان از استحکام بالایی برخوردار نبوده و در صورتی که مورد توجه قرار نگیرند با مشکلاتی مانند رطوبت ‌زدگی یا هوازدگی مواجه خواهند شد. بهره گیری از عایق حرارتی از خارج ساختمان در سازه‌ هایی که از استحکام کافی در زیر کار برخوردار نیستند و قابلیت تعمیر نیز وجود ندارد، ایده آل نمی باشد. این عایق‌ ها نیاز به طراحی دقیق متناسب با سازه دارند و در زمان نصب نیز می بایست به دقت از آن ‌ها مراقبت گردد. به هر شکل ممکن برآنیم تا به شما بگوئیم برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم تا دریابید همه چیز را در مورد عایق بندی حرارتی سقف و یا بهترین روش عایق کاری سقف ساختمان. آنچه بسیار اهمیت دارد این است که بدانید دقیق ترین اطلاعات را در این رابطه که چه میزان هزینه و قیمت عایق کاری سقف باید پرداخت گردد به آن هنگام که بایستی درصدد بود از برای دریافت خدمات مربوط به عایق کاری سقف بتنی در ایران.

انواع عایق‌ های حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی را از نظر عملکرد معرفی خواهیم کرد. پیش از خرید عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی یکی از خاص ترین مواردی که می بایست حتما مورد توجه قرار گیرد همانا نوع عملکرد عایق می باشد. در واقع این نوع عملکرد است که تعیین خواهد کرد چه نوع عایقی برای استفاده در بخش ‌های مختلف سازه و ساختمان مناسب می باشد. انواع عایق حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی را از نظر عملکرد می ‌توان در سه دسته مختلف تقسیم نمود.
_ انواع عایق رطوبتی: نفوذ رطوبت به درون عایق‌ها یکی از عواملی بوده که سبب کاهش توانایی و قابلیت ‌های آن ‌ها می‌ شود. از این رو برخی از محصولات به عایق رطوبتی نیز مجهز شده ‌اند که عملکرد مؤثرتری دارند. بهترین ابزار و وسیله عایق کاری سقف را در اختیار دارند تیم اجرایی سایت آرین عایق. اطمینان داشته باشید که ایشان می توانند جدیدترین راه عایق کاری سقف را مدنظر قرار دهند تا بهترین نتایج حاصل آید شما را. دانستن طریقه عایق کاری سقف به همین دلیل حائز اهمیت خواهد بود.
_ انواع عایق منعکس کننده: با توجه به اینکه تشعشع یکی از راه ‌های اصلی برای انتقال گرما به حساب می ‌آید، این نوع عایق ‌ها به نحوی طراحی شده ‌اند که می ‌توانند جابجایی گرما از طریق تشعشع را متوقف کنند. این نوع عایق ها عموما از نوع فلزی بوده که می ‌توانند از انعکاس گرما و خروج آن جلوگیری کنند.
_ انواع عایق همرفتی: یکی از خاص ترین روش ‌های جابجایی هوا، همرفت می باشد که بر اساس اصول آن برخی از مصالح در ساختمان‌ ها دارای گذر حرارتی خواهند شد. در این حالت از عایق ‌های حرارتی برای عایق کاری سقف فلزی استفاده می گردد که قادر خواهند بود از جریان همرفتی جلوگیری نمایند. در این نمونه از عایق‌ ها در بین الیاف حباب ‌های هوای وجود دارد که می‌ تواند جریان همرفت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به صورت کلی می توان بیان کرد که عایق کاری سقف فلزی یکی از بخش ‌های مهم در ساخت بنا ها و سازه‌ های مختلف به حساب خواهد آمد به این دلیل که قادر خواهد بود به میزان قابل توجهی از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و به این ترتیب در هزینه ‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌ جویی به عمل آید. در صورتی که نحوه اجرای عایق سقف حرارتی و دیگر قسمت ‌های سازه یا ساختمان به صورت اصولی و دقیق انجام شده و همچنین از نوع عایق مناسب نیز استفاده شود، می ‌تواند تا حدود پنجاه درصد مصرف انرژی را کاهش داده و به این ترتیب به میزان قابل توجهی در هزینه‌ های مربوط به آن صرفه‌جویی نمود. هر چند این روش‌ عایق کاری سقف معایب دارد ولیکن در صورتی که به شکل اصولی و دقیق اجرا شود قادر خواهد بود نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. در ادامه برخی نکات مهم و کلیدی را در مورد عایق کاری سقف ایرانیت بیان خواهیم کرد.

عایق کاری سقف ایرانیت

ایرانیت را می توان یکی از انواع مصالح ساختمانی دانست که همگان با آن آشنایی دارند. نمی توان از یاد برد مکان هایی که جداسازی شده بودند با انواع ایرانیت را. نگارنده بر آن است تا در این فرصت بیان کند برخی نکات را در رابطه با موضوع عایق کاری سقف ایرانیت تا به صورت دقیق بررسی های لازم را به اتمام رسانده باشد. در جریان قرار دادیم شما را که عایق کاری سقف چیست و چگونگی عایق کاری سقف به چه صورت خواهد بود در ابتدای این نوشتار. ادامه دادیم موضوعات مختلف را با ذکر نکات در مورد عایق کاری انواع سقف ها و در رسیدیم به این موضوع که عایق کاری سقف ساختمان ها به چه دلیل در دستور کار کارفرمایان و پیمانکاران قرار می گیرد. در ادامه نیز عایق کاری سقف شیروانی و عایق کاری سقف پارکینگ و عایق کاری سقف فلزی را مورد بررسی دقیق قرار دادیم. این است که در این نوبت باید به این موضوع اشاره کنیم که به چه شکل باید عایق کاری سقف ایرانیت را استفاده کرد. هر آنچه توان داریم را به کار خواهیم بست تا به شما انتقال دهیم نکاتی مهم در رابطه با عایق کاری سقف شیبدار و عایق کاری سقف حمام و عایق کاری سقف حیاط خلوت و عایق کاری سقف بتنی را. در بین انواع روش عایق کاری سقف می توان شاهد بود که عایق بندی حرارتی سقف و عایق کاری سقف در برابر صدا اهمیتی حیایت دارد برای کارفرمایان مختلف در سراسر کشور. البته بهره گیری از موهبات عایق کاری سقف در برابر سرما و عایق کاری سقف در برابر گرما روشن است بر ما و نمی توان گذر کرد از این موضوعات. آنچه اهمیت وافر دارد این است که منصفانه ترین قیمت عایق کاری سقف از کارفرمایان دریافت شود. سایت آرین عایق در خدمت شما ست تا خدمات خود را به صورت بیست و چهار ساعته و با کمترین میزان هزینه عایق کاری سقف ارائه نماید.

اهمیت نصب و اجرای درزبندی سقف ایرانیت را بازگو می کنیم برای شما عزیزان. بدانید این نکته را که در مناطقی که میانگین بارش سالانه و رطوبت هوا زیاد است اجرای سقف‌ های شیروانی با استقبال فراوانی روبرو شده. مصالح مختلفی برای ساخت این نمونه سقف‌ ها وجود دارد. سقف ‌های شیروانی برای ساخت سقف خانه، ویلا، آلاچیق ‌ها و پارکینگ کاربرد فراوانی دارد. در سال ‌های اخیر که هزینه استفاده از مصالح سفالی افزایش یافته، ایرانیت ‌های فلزی یا سیمانی به بهترین گزینه جایگزین برای آن تبدیل شده ‌اند. انتخاب تکنیک مناسب برای آب بندی سقف ایرانیت یکی از چالش ‌هایی ست که ممکن است با آن را روبرو شویم. تفاوتی ندارد که ایرانیت ‌ها سیمانی یا فلزی باشند با رعایت چند نکته می ‌توان استحکام و دوام شان را افزایش داد. عایق کاری سقف ‌های ایرانیت یا شیروانی می تواند برای شما کارساز باشد. در مواردی که مرحله عایق کاری سقف شیروانی انجام نمی‌ شود آسیب جدی به سازه وارد خواهد شد. در چنین مواردی تعویض و تعمیر کل سقف ضروری خواهد شد. در صورتی که از ایرانیت ‌های فلزی استفاده شود، بی‌ توجهی به آب ‌بندی و عایق کاری سقف ایرانیت مشکلات متعددی مانند زنگ ‌زدگی را به دنبال خواهد داشت. افزایش مداوم هزینه خرید مصالح، فرایند تعمیر سقف را سخت ‌تر خواهد کرد. با اجرای آب ‌بندی و عایق کاری سقف ایرانیت علاوه بر صرفه ‌جویی اقتصادی به افزایش دوام سازه نیز کمک خواهید نمود. انواع ایرانیت یا شیروانی در مناطق مرطوب کارایی بیشتری دارند. بارش زیاد باران در این مناطق استفاده از چنین سقف‌ هایی را توجیه ‌پذیر خواهد کرد ولیکن کاربرد انواع سقف ایرانیت تنها به این موارد محدود نخواهد گردید. در ساخت سقف غالبا سوله‌ های ورزشی، کارخانه ‌ها، انبار ‌ها و موارد مشابه نیز از ایرانیت استفاده خواهد گردید. تمامی این موارد در کنار یکدیگر اهمیت عایق کاری سقف ایرانیت را بیشتر خواهد کرد. در حالت کلی از سه نمونه عایق می‌ توان برای عایق کاری سقف ایرانیت بهره برد.
_ عایق صوتی
این عایق به کاهش انتقال صدا از درون خانه به بیرون و برعکس کمک خواهد نمود. چنانچه برای کارگاه ‌های فنی یا استودیو‌ ها از سقف شیروانی بهره برده اید حتما برای عایق کاری سقف ایرانیت از عایق صوتی استفاده نمائید. این عایق ‌ها عموما به شکل فوم یا پتو زیر سقف شیروانی قرار می ‌گیرند. چنانچه درصدد هستید در قسمت زیرین سقف شیروانی از سقف کاذب استفاده کنید، اجرای همزمان عایق صوتی و حرارتی در افزایش دوام و استحکام سازه نقش مهمی خواهد داشت.
_ عایق حرارتی
این محصولات به جلوگیری از اتلاف انرژی کمک کرده و هزینه اجرای فرایند عایق کاری را کاهش خواهند داد. این فرایند از سه مرحله اصلی شامل برش عایق، چسب کاری و درزگیری تشکیل شده. این مراحل به ایجاد یک سد صوتی و حرارتی در سقف منجر خواهند گردید. توضیح کارشناسان سایت آرین عایق این است که انواع عایق مانند پشم شیشه، فوم‌ های یونولیت، فوم پلی‌ اتیلن، فوم پلی ‌اتیلن رولی و فوم پلی یورتان روی سقف ‌های ایرانیت قابل اجرا می باشند. نکته مهم این است استفاده از عایق‌ های فوم برای عایق کاری سقف شیروانی هزینه اجرای فرآیند آب‌ بندی را افزایش چشمگیری خواهد داد.
_ عایق رطوبتی
اجرای عایق ‌بندی رطوبتی برای عایق کاری سقف ایرانیت مراحل مختلفی دارد و نیازمند مهارت زیاد خواهد بود. بدانید که قبل از هر چیز، ترک‌ های موجود در سقف باید ترمیم شود. این مرحله مانع از نشت یا نفوذ آب می گردد. در انتخاب عایق رطوبتی می بایست به شرایط آب و هوایی و جوی محل سکونت خود دقت کنید. انواع عایق نانو، چسب ماستیک و ایزوگام سه عایق رطوبتی مهم برای عایق کاری سقف ایرانیت هستند. به شما خواهیم گفت برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم تا به صورت دقیق بدانید انواع وسیله عایق کاری سقف چیست و به چه شکل می توان طریقه عایق کاری سقف را دریافت.

دلیل اهمیت عایق کاری سقف ایرانیت را باید بدانید. استفاده از عایق مناسب مانع ایجاد درز، ترک یا سوراخ در ایرانیت ‌ها خواهد گردید. این عامل در افزایش امنیت خانه و رفاه ساکنان نقش مهمی ایفا می نماید. هدف اصلی برای اجرای کار محافظت از جان و مال افراد می باشد. استفاده از یک عایق مناسب به حفاظت بهتر از ساکنین خانه و دارایی شان در برابر عوامل طبیعی مانند باد، باران، برف، طوفان و غیره کمک شایان توجهی خواهد نمود. صرفه‌ جویی و کاهش میزان مصرف انرژی عامل دیگری ست که عایق کاری سقف ایرانیت را توجیه خواهد نمود. زمانی که سقف مدت طولانی در تماس با رطوبت یا باران‌ های اسیدی قرار بگیرد لایه لایه می‌ شود. عایق کاری سقف ایرانیت و عایق کاری سقف شیروانی بهترین روش برای افزایش مقاومت و استحکام سقف خواهد بود. بهترین عایق حرارتی برای سقف ایرانیت را معرفی می کنیم به شما عزیزان و هموطنان مان در سراسر کشور. امکان استفاده از عایق ‌های مختلف در سقف ‌های شیب دار وجود دارد. برای انتخاب بهترین محصول می بایست حتما به شرایط جوی محل سکونت خود دقت ویژه داشته باشید. ممکن است یک عایق برای محیط‌ های خشک مناسب باشد ولیکن عملکرد مطلوبی در آب و هوای مرطوب و شرجی نداشته باشد. چنانچه در پی محصولی مناسب برای مراقبت از سقف در برابر تغییرات دمایی هستید، انتخاب فوم پلی‌اتیلن رولی، ساندویچ پنل ‌های تزریق پلی یورتان، بخاربند‌ های پارچه ‌ای ضد رطوبت، پشم شیشه پتویی دارای روکش آلومینیوم، فوم تخت پلی یورتان، پشم سنگ تخت و پتویی، فوم تخت یونولیت، و نهایتا نیز فوم آکوستیک را توصیه می کنند به شما کارشناسان سایت تخصصی آرین عایق.

_ عایق کاری سقف ایرانیت با پشم شیشه یا پشم سنگ
پشم شیشه در دسته عایق‌ های صوتی و حرارتی قرار دارد. تماس این عایق با حرارت و آتش مانع از تولید گاز‌های سمی و آتش سوزی خواهد شد. وزن سبک این عایق بار اضافی به ساختمان وارد نخواهد کرد. بدانید که عایق پشم شیشه علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان، مقاومت مطلوبی در برابر تغییرات دمایی و انتقال صدا دارد. پشم سنگ یک عایق حرارتی تولید شده از سنگ بازالت است. مقاومت دمایی آن به حدود هزار و دویست درجه سانتیگراد خواهد رسید. در صنایع نفت و گاز از این عایق برای پوشاندن لوله ‌ها و کانال ‌های موجود در پالایشگاه استفاده می گردد. پشم سنگ‌ های تخته ‌ای به دلیل استقامت بالا و انعطاف ‌پذیری کم برای عایق کاری سقف ایرانیت و عایق کاری سقف شیروانی ایده آل خواهند بود. تیم تخصصی آرین عایق درصدد است تا برای شما عزیزان بازگو کند بهترین راه برای عایق کاری سقف را از میان تمامی روش های موجود که به کار گرفته می شود. انواع راه عایق کاری سقف را مورد آزمون قرار داده ایم تا خاص ترین و کارآترین نحوه عایق کاری سقف را دریابیم.
_ عایق کاری سقف ایرانیت با چسب ماستیک
به صورت کلی سقف فشار زیادی تحمل خواهد کرد. فشار وارد آمده به سقف شرایط برای ایجاد درز و شکاف را فراهم خواهد آورد. چسب ماستیک یکی از مواد کاربردی برای عایق کاری سقف ایرانیت محسوب می گردد. توضیح تکمیلی این است که از نظر ساختاری، چسب ماستیک مقاومت بالایی در برابر سرما و حرارت دارد. بهره گیری از این محصول در عایق کاری سقف با افزایش مقاومت فشاری سقف سازه مانع از ایجاد شکاف، ترک و سوراخ در سطح آن خواهد شد.
_ عایق کاری سقف ایرانیت با ایزوگام
انواع ایرانیت دارای پیچ و تاب ‌هایی هستند که سینوسی نامیده می ‌شوند. بهره گیری از ایزوگام برای عایق کاری سقف ایرانیت بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای عایق کاری این قسمت ‌ها خواهد بود بی گمان. ایزوگام به دلیل وجود پشم شیشه و انعطاف ‌پذیری بالا بهترین عایق رطوبت و حرارتی برای انواع سقف ایرانیت محسوب می شود.
_ عایق کاری سقف ایرانیت با پوشش نانو
محصولات نانو سازگاری بالایی با محیط زیست دارند. کافی ست یک لایه نازک از این محصول روی سطح خارجی سقف ایرانیت ریخته شود. این پوشش نازک مانع از ورود رطوبت نم به فضای داخل خانه خواهد شد. کاهش رطوبت به دلیل پوشش نانو مانع از رشد قارچ و باکتری‌ها روی سقف خواهد گردید. چنانچه در محیط ‌های بسیار مرطوب زندگی می‌ کنید، پوشش نانو بهترین انتخاب برای افزایش مقاومت انواع سقف ساختمان ها اعم از آب بندی سقف های شیشه ای و عایق کاری سقف ایرانیت خواهد بود. نوبت به آن رسیده تا بازگو کنیم نکاتی را در مورد عایق کاری سقف برای صدا در اماکن مختلف.

عایق کاری سقف برای صدا

در میانه راه هستیم تا شما را هر چه بیشتر آشنا سازیم با موضوعاتی مانند عایق کاری سقف چیست و چگونگی عایق کاری سقف و عایق کاری انواع سقف ها و بهترین راه ها برای عایق کاری سقف ساختمان ها. درصدد هستیم تا بگوئیم عایق کاری سقف برای صدا به چه صورت می تواند یاری رساند انسان ها را برای رسیدن به آرامش بیشتر. یکی از اصلی ترین وارد که به هنگام پرداختن به موضوع عایق کاری سقف با آن مواجه خواهیم شد بی گمان مبحث عایق کاری سقف برای صدا خواهد بود. مسلما با توجه به هیاهوهای بیشمار دنیای کنونی نمی توان دست کم گرفت اهمیت بهره گیری از انواع عایق کاری سقف برای صدا را. در بخش های مختلف این نوشتار و بالاخص در زماتن معرفی عایق کاری سقف شیروانی و عایق کاری سقف پارکینگ و عایق کاری سقف فلزی و عایق کاری سقف ایرانیت نیز در مورد عایق کاری سقف در برابر صدا سخن به میان آمد و حال بایستی تمامی تلاش خویش را به کار گیریم تا بگوئیم بهترین عایق کاری سقف برای صدا چه خواهد بود. تیم تخصصی آرین عایق می توانند به شما ارائه کنند خاص ترین خدمات را در زمینه های گوناگون مانند عایق کاری سقف حیاط خلوت و عایق کاری سقف در برابر سرما و عایق کاری سقف بتنی و عایق کاری سقف در برابر گرما و انواع عایق کاری سقف شیبدار و اطمنیان می توانید داشته باشید از تعیین قیمت عایق کاری سقف توسط این تیم. با توجه به تعدد پروژه هایی که تیم آرین عایق به سرانجام رسانیده درخواهیم یافت که منصفانه ترین هزینه عایق کاری سقف از شما دریافت خواهد گردید. در این فرصت است که ما به عایق صوتی سقف که یک راه حل قطعی و تضمینی برای رفع صدا های آزار دهنده می باشد سخن به میان خواهیم آورد و تمام ویژگی ها و ملزومات یک عایق صوتی مؤثر را معرفی خواهیم نمود. مسلما می دانید و اذعان می کنید که با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت و متراکم شدن تعداد افراد در برخی منطقه ها، طبعا حریم شخصی بسیاری از افراد نیز به نوعی رنگ باخته و در بسیاری ازمواقع به طور ناخواسته موجب آزار و و دلخوری دیگران خواهیم شد. یکی از راه های جلوگیری از ورود صدا های ناخواسته به محیط ما ،استفاده از عایق برای عایق کاری سقف برای صدا خواهد بود است. بهترین روش برای اجتناب از آلودگی صوتی، عایق کاری صوتی ساختمان می باشد. امروزه از عایق کاری سقف برای صدا هم در صنعت و هم در ادارات و منازل استفاده می شود. در کشورهای توسعه یافته یکی از معیارهای ارزش گذاری بر املاک، عایق کاری بودن آن ها ست ولیکن شوربختانه در کشور ما به این موضوع توجه چندانی نمی شود (بالاخص در بخش های اداری و مسکونی). موثرترین روش عایق صوتی سقف برای گرفتن سر و صدای طبقات بالایی را می بایست بیان کنیم. چنانچه سر و صدای کوبه ای طبقات بالایی شما را خسته و دلزده نموده (صدا هایی مانند راه رفتن، دویدن، حرکت و تکان دادن وسایل) بهترین و به صرفه ترین راه حل موجود این است که با طبقات بالایی همکاری کنید و کف خانه طبقه بالایی که سر و صدایش موجب آزار شما شده را عایق بندی نمائید. این دست از عایق صوتی برای گرفتن صداهایی که از طبقه بالا به گوش می رسد به سه روش قابل اجرا خواهد بود.
_ استفاده از پارکت لمینت و عایق صدا را از یاد نبرید. پارکت لمینت یکی از کفپوش های زیبا و جذاب است که می توان زیر آن عایق صوتی مربوطه را اجرا نمود و به این ترتیب جلوی ورود صداهای مختلف را به طبقات پایین تر گرفت.
_ عایق کف توکار را می توان یکی از بهترین راه ها برای عایق کاری سقف برای صدا دانست. در این روش سرامیک ها و سنگ های کف خانه طبقه بالایی برداشته می شود، عایق مخصوص گرفتن صدا های کوبه ای اجرا و مجدد سرامیک کاری می گردد. بدانید که این روش هزینه بیشتری دارد ولیکن به شدت کارساز خواهد بود.
_ نمد صنعتی و لایه های پلیمیر از دیگر نمونه های عایق در عایق کاری سقف برای صدا می باشد. این نمونه از عایق بدون خراب کردن کف خانه طبقه بالایی با تجهیزات مخصوص روی زمین محکم می شود و می توانید روی آن موکت یا فرش استفاده نمائید.

 حال وقت آن رسیده که بدانید عایق صوتی در کجا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. امروزه ما شاهد سهل انگاری های بسیار زیادی توسط سازندگان آپارتمان ها و مناطق مسکونی هستیم ولیکن نکته اصلی و حیاتی اسن است که بسیاری از این مشکلات توسط ما خریداران مطرح نمی شود و پیمانکاران نیز از این موضوع سوءاستفاده نموده و از  اجراء بسیاری از دستورالعمل ها در ساخت ساختمان چشم پوشی می نمایند. توصیه تیم تخصصی آرین عایق به شما هموطنان در سراسر کشور این است که چنانچه در مرحله خرید یا ساخت خانه خود هستید حتما عایق صوتی را فراموش نکنید. این نمونه عایق برای عایق کاری سقف برای صدا قادر خواهد بود در هر بخش از خانه که صدا از آن جا ورود یا خروج می کند، مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه خانه شما کنار جاده و یا خیابان پر تردد است پیشنهاد می کنیم دیوار های خارجی و پنجره ها را عایق کنید. چنانچه مطلع نیستید که همسایه آرام یا پر سر و صدا دارید حتما از عایق برای عایق کاری سقف برای صدا و یا کف خانه بهره گیری نمائید و یا حتی دیوار مشترک با همسایه خود دارید آن را نیز می توانید عایق کرده و با خیال راحت محیط آرام را در خانه خود برای خانواده محیا نمائید. نکته دیگر این است که چنانچه شما قادر هستید دیوار های داخلی خانه خود را نیز عایق کنید تا هرکدام از اعضاء خانواده نیز به آرامی و در محیطی گرم کنار یکدیگر زندگی کنید. پس می توان گفت که امکان  اجراء عایق صدا و عایق صوتی سقف آپارتمان برای تمامی خانه و یا محیط کار وجود دارد. همچنین شما با عایق کردن خانه خود در برابر صدا، میزان قابل توجهی از بهینه سازی انرژی را در خانه و محیط کارتان انجام داده اید. دلیل اصیل این است که تمامی عایق های به کار رفته برای صوت، عایق حرارت و برودت نیز خواهند بود. نتیجه این است که حتی نگران مواد عایق به کار رفته در سقف و یا دیوار خود نباشید زیرا تمامی عایق ها از لحاط حرارت دیرسوز و یا نسوز هستند و در برابر رطوبت نیز عایق خواهند بود. عایق صوتی، جدیدترین و مدرن ترین نسل عایق های جاذب صدا در دنیا به شمار می آید (در مصارف صنعتی و ساختمانی برای دیوارهای مشترک، سقف، کف، و ...) و از لحاظ کیفی بسیار مطلوب و کارآمد خواهند بود. بهترین راه برای عایق کاری سقف هم اینک در اختیار تیم تخصصی آرین عایق می باشد. این تیم توانسته جدیدترین راه عایق کاری سقف در دنیار را به شما هدیه کند. روش عایق کاری سقف می تواند اهمیتی خاص داشته باشد و به همین دلیل است که بررسی های لازم در دستور کار تیم اجرایی آرین عایق قرار خواهد گرفت و پس از آن عایق بندی حرارتی سقف با تخصصی ترین وسیله عایق کاری سقف به انتها خواهد رسید.

بسیاری از هموطنان مان این پرسش را در ذهن دارند که آیا عایق صوتی سقف فقط در مرحله ساخت ساختمان قابل اجرا خواهد بود یا خیر. در پاسخ به این پرسش عنوان می کنیم که می بایست این نوید را به شما بدهیم که تیم تخصصی آرین عایق با بیش از یک دهه تجربه در زمینه عایق صدا، دارای بیشترین نمونه کار عایق صدا از جمله عایق کاری سقف برای صدا، عایق صوتی دیوار مشترک، عایق صوتی کف، و ... وهمچنین میزان رضایتمندی قابل توجهی از شما مشتریان عزیز می باشد. قابل ذکر است که شما در هر مرحله از ساخت خانه که باشید و یا حتی در زمان سکونت نیز چنانچه صدایی از سقف شما را مورد آزار قرار می دهد تنها نیاز است با مشاورین و کارشناسان سایت آرین عایق تماس برقرار فرمائید تا در کمترین زمان ممکن کارشناس مربوطه جهت مشاوره و  تست صدا به محل اعزام گردد و در اولین فرصت عایق سقف ساختمان برای شما عزیزان اجرا و نصب شود. بیان این نکته که برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم می تواند اهمیت داشته باشد. نحوه عایق کاری سقف را به صورت کلی و شیوه عایق کاری سقف حمام را به صورت خاص تشریح می کنیم در ادامه این متن. عوامل مؤثر در کیفیت عایق کاری سقف برای صدا را برخواهیم شمرد. تا به حال بارها متذکر شده ایم که عایق کاری سقف برای صدا می بایست یک سری فاکتور ها و استاندارد ها را رعایت کند تا بهترین نتیجه را به مشتریان عزیز ارائه دهد. تیم آرین عایق در واقع متخصص عایق صدا در این زمینه در طی سال های فعالیت خود از متخصصین این حوزه بهره گرفته است و تلاش داشته همیشه بهترین متریال ها و استاندارد های روز دنیا را در این زمینه رعایت نماید. این استاندارد ها شامل ضخامت عایق اجراء شده در عایق صوتی سقف، ضخامت مواد عایق، نوع عایق مورد استفاده شده، نحوه اجرا و نصب،شناسایی نوع و میزان صدا، و ... هستند که همگی این عوامل و رعایت آن ها در کنار یکدیگر بهترین نتیجه را برای شما عزیزان همراه خواهد داشت.

به شما خواهیم گفت عایق کاری سقف برای صدا کنده کاری دارد یا خیر. چنانچه می خواهید محلی که در آن زندگی می کنید را عایق کنید و نگران کنده کاری و به هم ریختگی محیط زندگی تان هستید می بایست بیان کنیم این نکته را که این کار توسط تیم تخصصی آرین عایق به صورت حرفه ای انجام می شود. مسلم است که هر کاری اگر توسط متخصص آن حوزه انجام شود، به بهترین نحو اجرا شده و هدف رضایتمندی شما عزیزان خواهد بود. بدانید که عایق کاری سقف برای صدا به صورت روکار انجام می شود و مواد عایق در میان شاسی ها که روی سقف نصب می شوند، قرار می گیرد و در نهایت پنل گچی روی تمام عایق نصب خواهد گردید. در این مرحله شما ملاحظه خواهید کرد که کنده کاری وجود ندارد و تنها یکسری از وسایل عایق به سقف شما اضافه می گردد ولیکن چنانچه سقف خانه شما دارای کناف باشد، این به معنای این است که راهی بجز تمام سطح سقف برای ورود و خروج صدا وجود دارد. یعنی چنانچه تمامی سقف را نیز عایق کنیم و کناف اجراء شده در سقف دست نخورده بماند، تضمینی برای قطع کامل صدا وجود ندارد و پیشنهاد ما به شما این است که کناف برداشته شود و عایق نصب و اجرا شده و در نهایت دیزاین مورد نظر روی عایق اجرا گردد. برای اینکه بدانید طریقه عایق کاری سقف به چه نحو خواهد بود تنها نیاز است با تیم اجرایی سایت آرین عایق تماس برقرار فرمائید. تمامی نمونه های عایق کاری سقف برای صدا که توسط آرین عایق انجام شده در کمترین زمان پس از مشاوره انجام خواهد شد. در تمامی پروژه های تک واحدی زمان اجرا و تکمیل عایق صدا یک روزه و نهایتا دو روزه آماده تحویل خواهد بود. قیمت عایق کاری سقف برای صدا به عوامل زیادی از جمله سایز سقف، عایق مورد استفاده شده، و ... بستگی مستقیم خواهد داشت که تمامی این شرایط و عوامل در جلسه مشاوره به شما عزیزان گفته می شود. عایق های به کار رفته در عایق کاری سقف برای صدا مانند عایق های مورد استفاده در دیوار مشترک و کف ساختمان خواهند بود. تمامی این عایق های به کار رفته مشترک خواهند بود ولیکن باید این نکته را نیز اضافه کنیم که عایق های بسیار متنوعی از لحاظ کاربرد و ضخامت و نوع صدا وجود دارد که تمامی آن ها بهترین عایق های روز دنیا و دارای استاندارد های زیست محیطی می باشند. در انتهای این نوشتار خواهیم گفت عایق کاری سقف با پشم سنگ به چه شکل می تواند انجام شود.

 عایق کاری سقف با پشم سنگ

در رسیدیم به بررسی موضوعی خاص که عایق کاری سقف با پشم سنگ نام دارد. در گام پایانی این نوشتار هستیم و به خود می بالیم که کماکان در حال خوانش این وضوع هستید که عایق کاری سقف چیست و به چه شکل می توان چگونگر عایق کاری سقف را ورد بررسی قرار داد. بیان کرده ایم همه چیز را در حد توان خویش در مورد عایق کاری سقف شیروانی و عایق کاری سقف پارکینگ و عایق کاری سقف فلزی و عایق کاری سقف ایانیت و عایق کاری سقف برای صدا. البته توان خویش را در آن دیده بودیم که در رابطه با موضوعاتی چون عایق کاری انواع سقف ها و عایق کاری سقف ساختمان های چندین طبقه نیز سخن به میان آوریم. به هر طریق ممکن در این ثانیه می توانیم مدعی باشیم که یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین موضوعات صنعتی را به پایان رسانده ایم. بی اغراق می توان گفت بازگو کردن نکاتی خاص در مورد اینکه عایق کاری سقف در برابر صدا و یا عایق کاری سقف در برابر گرما و یا عایق کاری سقف حیاط خلوت و یا عایق کاری سقف در برابر سرما به چه شکل می تواند در دستور کار قرار گیرد بسیار دور از ذهن است. نگارنده اما بر آن بود که دستورات مرد نیک هر چه سریعتر به منصه ظهور رسند و به همین سبب نیز به صورت فشرده بیان کرده در طول این نوشتار نکات متعدد را در این رابطه که عایق کاری سقف شیبدار به چه صورت انجام خواهد شد و البته عایق بندی حرارتی سقف به کدامین ابزار نیاز دارد. در ادامه نیز بیان گردید نکاتی در مورد ابزار و تمامی نمونه های وسیله عایق کاری سقف. بایستی عنوان کنیم این نکته را که پشم سنگ در واقع الیافی معدنی ست که به‌ عنوان یک عایق صوتی و حرارتی در سازه ‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بازالت که در واقع نوعی سنگ آذرین محسوب می ‌شود ماده اولیه تولید پشم سنگ خواهد بود. توضیح تکمیلی پیش از ورود به موضوع بررسی عایق کاری سقف با پشم سنگ این است که این ماده معدنی تحت حرارتی با دمای هزار و پانصد درجه سانتیگراد ذوب شده و با فرآیندی خاص تبدیل به الیافی بسیار نازک با قطری در حد میکرون تبدیل خواهد شد. پشم سنگ در واقع نود و هفت درصد از این الیاف تشکیل شده و سایر مواد تشکیل دنده پشم سنگ عبارت خواهند بود از رزین و گروهی از روغن ‌های لازم جهت فرم‌ دادن به الیاف محصول مورد نظر. از پشم سنگ به ‌عنوان عایق در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه، ساختمان ‌سازی، کانال‌ های هوا، دیگ‌ های بخار، دودکش‌ ها، کوره ‌ها، و ... استفاده خواهد شد، همچنین پشم سنگ عایق صوتی بسیار قوی نیز است. بحث ما نیز دقیقا عایق کاری سقف با پشم سنگ خواهد بود. در حین ساخت یک‌ خانه یا ساختمان، مواردی وجود دارد که باید به آن ‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. یکی از این موارد، جلوگیری از انتقال حرارت و صدا خواهد بود. در این مورد، پشم سنگ به‌ عنوان یک راه‌ حل بهینه می تواند وارد عمل شود. پشم سنگ نوعی ماده عایق می باشد که قادر خواهد بود حرارت را از انتقال درون ساختمان به بیرون متوقف نماید. ضمنا این نمونه عایق برای عایق کاری سقف خواهد توانست صداهای ناخواسته را جذب کند و به افزایش عایق صوتی خانه کمک کند. مقاوم در برابر آتش است این نمونه عایق ساختمان و به خانواده شما زمان بیشتری برای خروج ایمن از حریق خواهد داد. مقاوم در برابر رطوبت است و رشد قارچ و پوسیدگی را ممانعت خواهد نمود. نصب پشم سنگ نیز بسیار آسان است و قادر خواهید بود آن را در دیوار ها، سقف، و زیر سقف نصب نمائید. با استفاده از پشم سنگ قادر خواهید بود از هزینه ‌های انرژی ناشی از انتقال حرارت و صدا صرفه ‌جویی نمائید. بدانید این نکته کلیدی را که این ماده می ‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شما در خانه کمک کند. نتیجه این است که عایق کاری سقف با پشم سنگ به‌ عنوان یک راه ‌حل بهینه برای جلوگیری از انتقال حرارت و صدا در ساختمان ‌ها بسیار پرکاربرد خواهد بود بی گمان. با مقاومت در برابر آتش و رطوبت، نصب آسان و توانایی جذب صدا، پشم سنگ یک انتخاب مناسب برای هر نوع ساختمان است. می توان این نکته را نتیجه گرفت که با استفاده از پشم سنگ، شما قادر خواهید بود خانه ایمن و آرامش بخشی را بسازید. انواع پشم سنگ را می توان برای عایق کاری سقف استفاده کرد. این نمونه عایق برای عایق کاری سقف دارای انواع گوناگونی ست که باید به معرفی آن ها اقدام کنیم.
_ پشم سنگ لحافی برای عایق کاری سقف
نوعی از پشم سنگ است که به شکل رولی در بازار عرضه شده و انعطاف زیادی دارد. این پشم سنگ را گاهی بدون روکش و گاهی با روکش آلومینیومی و کاغذ کرافت تولید خواهند کرد و در سقف ساختمان‌ ها، دیوار ها، سقف ‌های کاذب، سوله ‌ها و کانال‌ های تهویه هوا، و ... استفاده خواهد شد.
_ پشم سنگ فله ‌ای در عایق کاری انواع سقف ها
این نوع از پشم سنگ به‌ صورت خام تولید شده و برای پر کردن فضاهایی که شکل هندسی منظمی ندارند مورد استفاده گسترده قرار خواهد گرفت.
_ پشم سنگ تخته ‌ای در عایق کاری سقف ساختمان
پرکاربردترین نوع پشم سنگ، نوع تخته‌ای آن می باشد و بالاخص در ساختمان ‌سازی برای عایق کاری سقف برای صدا و البته حرارتی دیوار ها، کف و سقف ‌ها به کار می ‌رود و با ضخامت‌ های مختلفی تولید و عرضه خواهد شد.
_ پشم سنگ پتویی در عایق کاری سقف
این نوع از پشم سنگ عایقی حرارتی و صوتی در صنایع است و عموما در ماشین ‌ها و تجهیزات صنعتی و همچنین لوله ‌هایی که قطر بالایی دارند استفاده خواهد شد.
_ پشم سنگ لوله ای در عایق کاری سقف
از این پشم سنگ تنها برای عایق کردن لوله ‌ها در ساختمانی و صنایع استفاده می ‌شود و متناسب با قطر استاندارد لوله ‌های موجود در بازار تولید خواهد گردید.

نصب پشم سنگ در سقف می تواند بسیار کمک کننده باشد در زمینه عایق کاری سقف. با استفاده از نصب پشم سنگ می ‌توان به سادگی عایق کاری سقف و دیوار های خارجی و داخلی را انجام داد. عایق کاری سقف با پشم سنگ به دلیل ویژگی ‌های ضد پوسیدگی و ضد آتش بودن آن، به‌عنوان یک راه‌ حل بهینه برای محیط زندگی همواره بهترین گزینه خواهد بود. نکته این است که پیش از نصب پشم سنگ در سقف، شکاف ‌ها و حفره ‌های کوچک را با فوم پرکرده و سپس پشم سنگ را به‌ سادگی در سقف و دیوار قرار خواهند داد. در این روش با استفاده از لایه‌ های نازکی از چسب‌ های ویژه که بر روی سطح سقف ‌ها و دیوار ها اعمال خواهد شد، پشم سنگ به‌ صورت متمرکز بر روی آن ‌ها قرار خواهد گرفت و به ‌خوبی جا خواهد افتاد. با نصب پشم سنگ، از انتقال حرارت و صدا ها جلوگیری خواهد شد. همچنین پیشنهاد کارشناسان آرین عایق این است که پشم سنگ را در زیر بام نیز نصب نمائید. انواع پشم سنگ، با استفاده از ویژگی ‌های خاص خود، عایق کاری سقف با پشم سنگ را به سطح جدیدی در عایق کاری سقف ارتقا داده. عایق کاری سقف حمام را به همراه عایق کاری سقف بتنی را در کمترین زمان ممکن به سرانجام خواهند رساند تی اجرایی آرین عایق. چنانچه تمایل دارید بدانید برای عایق بندی سقف خانه از چه چیزی استفاده کنیم تنها نیاز است با تیم کارشناسی این سایت تخصصی عایق کاری سقف با پشم سنگ تماس حاصل کنید. بهترین قیمت عایق کاری سقف را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد بی گمان. از دیگر سو نیز می توان بیان کرد که بهترین راه برای عایق کاری سقف تنها نزد آرین عایق خواهد بود.

استفاده از پشم سنگ در عایق کاری سقف کاذب را می بایست بیان کنیم. عایق کاری سقف کاذب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌ باشد زیرا اگر این کار به خوبی انجام نشود در زمستان ها هوای گرم خانه به بیرون و در تابستان ها هوای گرم به داخل خانه وارد می شود. مصالح ساختمانی قابلیت جذب نم و رطوبت را دارند که با استفاده از عایق کاری سقف کاذب می‌توان از ورود رطوبت در خانه جلوگیری کرد. عایق کاری سقف کاذب از مزایای دیگری مانند کنترل درجه حرارت و صرفه جویی در مصرف انرژی برخوردار می‌باشد که این مزایای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. کاربرد پشم سنگ در عایق کاری قسمت های مختلف ساختمان از جمله سقف های کاذب یکی از کارآمدترین و بهترین روش های جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد. پشم سنگ یک عایق حرارتی صوتی با طول عمر بالا ست و همچنین این قابلیت را دارد که بتوان آن را بازیافت نمود. همین موضوع موجب شده این عایق برای عایق کاری سقف نقش مهمی در حفظ محیط زیست داشته باشد. یکی از قسمت های هر ساختمانی سقف های کاذب هستند، انواع سقف های کاذب با طراحی های مختلف به همراه پشم سنگ، که برای عایق کاری این سقف ها استفاده می شود، در بنا ها و ساختمان ها کاربرد دارند. کاربرد عایق پشم سنگ مانند پشم سنگ تخته ای در ساختار این سقف ها باعث عایق کاری صوتی و حرارتی همزمان آن ها خواهد شد. سقف کاذب به طور کلیمتشکل از یک ورقه آلومینیومی با ضخامت حدود پنج میلیمتر می باشد که با روش رول فرمینگ در عرض ها و طول های مختلف تولید می شوند. در این سقف ها از یک لایه عایق پشم سنگ استفاده می شود که سبب عایق شدن آن ها می شود و همچنین آن ها را غیر قابل اشتعال می سازد. نصب سریع این سقف ها و ویژگی هایی که دارند موجب شده از آن ها در مراکز صنعتی، بیمارستان ها، هتل ها، استخرها و مکان های دیگر استفاده شود. سقف های کاذب تابل نوعی از سقف های کاذب پیش ساخته هستند که از قطعات مربعی شکلی تشکیل شده اند که داخل شبکه آلومینیومی قرار می گیرند. در این سقف ها نیز می توان از عایق پشم سنگ به منظور عایق کاری سقف کاذب استفاده کرد. پشم سنگ در واقع عایقی ست که همزمان عایق سازی حرارتی و صوتی را برای شما فراهم خواهد آورد. از این نوع سقف های کاذب به همراه پشم سنگ در سالن های اجتماعات، سقف سینماها و اماکن وسیع استفاده می شود.

عایق‌ کاری سقف با پشم سنگ می تواند بهترین گزینه به شمار آید برای شما عزیزانی که قصد عایق کاری سقف ساختمان خود را دارید. بیان کرده ایم پیش از این نیز که پشم سنگ عایقی مناسب برای سقف ‌ها و دیوار های داخلی و خارجی ست و به آن دلیل که قابل ‌استفاده در انواع سازه ‌های بتنی، چوبی و فلزی ست نتیجتا می ‌توان آن را در انواع ساختمان ‌ها به کار برد. استفاده از پشم سنگ در عایق کاری سقف دیوارها تأثیرگذار در عملکرد حفاظتی و حرارتی آن ‌ها ست. این عایق قادر خواهد بود به دیوارها در برابر رطوبت و آتش کمک کند. ضمن اینکه پشم سنگ یک روش عایق کاری سقف پایدار و مقاوم می باشد که قادر خواهد بود در برابر شرایط جوی سخت و تغییرات دما مقاومت نشان دهد. مزایای استفاده از پشم سنگ برای عایق کاری سقف را باید بدانید. پشم سنگ ضمنا می تواند در بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان نیز مؤثر باشد. این عایق برای عایق کاری سقف به سقف و دیوار ها کمک خواهد کرد تا رطوبت را جذب کنند و از تراکم رطوبت در داخل ساختمان جلوگیری کنند. این امر موجب کاهش خطر رشد قارچ و پوسیدگی در ساختمان خواهد گردید. از یاد نباید برد این نکته را که پشم سنگ مقاوم در برابر آب است و به سازه کمک خواهد کرد تا در برابر نفوذ آب مقاومت نشان دهند. پشم سنگ به سقف ‌ها و دیوار ها کمک شایان توجهی خواهد کرد تا صداهای بیرون را جذب کنند و انتقال صدای تولید شده در داخل ساختمان را کاهش دهند. این امر وجب خواهد شد افزایش راحتی و آرامش در داخل ساختمان مشاهده شود. پشم سنگ به دیوارها کمک می ‌کند تا حرارت را در داخل ساختمان حفظ کنند و از نفوذ حرارت از بیرون جلوگیری نمایند. این امر خواهد توانست سبب کاهش هزینه ‌های گرمایش و سرمایش ساختمان شود. همچنین به آن دلیل که پشم سنگ یک عایق حرارتی ست توان آن را دارد که در کنترل دما و ترموستات ساختمان مؤثر باشد. برای اطلاع از میزان هزینه عایق کاری سقف و دانستن طریقه عایق کاری سقف پیشنهاد می کنیم با تیم پشتیبانی سایت آرین عایق تماس حاصل فرمائید. نحوه عایق کاری سقف می تواند بسیار ساده باشد در صورتی که یک تیم تخصصی در دستور کار قرار دهد انجام روش عایق کاری سقف محل سکونت تان را. اصلی ترین راه عایق کاری سقف از نظر کارشناسان سایت آرین عایق بی شک عایق کاری سقف با پشم سنگ می باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد